Bluehole’dan PUBG Oyuncularını Sevindirecek Haber

FIX PUBG Projesinin başlangıcından itibaren, geliştirici ekibimizin önceliği oyunun ana performansını iyileştirmek ve uzun süredir varolan hataları çözümlemekti.

Yayınlanacak olan güncelleme ile birlikte oyundaki hataların tamamen giderilmediği de belirtmekte yarar var. Şirket tarafından yapılan bir açıklama da, oyundaki hataların 2019 yılı içerisinde bu sorunların kademeli olarak tamamen giderileceği belirtiliyor.


Söz konusu bu sürecin biraz yavaş ilerleyeceğini vurgulayan Bluehole, gözden kaçan önemli hataları da ortadan kaldırarak, 2019 yılı bitmeden oyuculara istikrarlı bir oyun performansını sunmayı hedefliyor. Tüm bunların haricinde ise yapımcı şirket oyunun eşleşme sisteminde ve kullanıcı arayüzünde önemli değişikliklere  gideceklerinin de müjdesini verdi. Böylece oyuncuların arayüzde ve oyunun eşleşmesinde yaşadıkları ufak tefek hatalarda tamamen ortadan kaldırılacak.

PC, Xbox One ve mobil platformlar için oynanabilir durumda. Bu platformların arasına ise 7 Aralık tarihinde PS4′ü de ekleyecek olan Bluehole, ayrıca oyunun Xbox ve PlayStation‘ın gelişiminin PC ile paralel olacağını açıkladı.

[sp-related style=”light” id=”31575″]

Bluehole'dan PUBG Oyuncularını Sevindirecek Haber
Bluehole’dan bir proje geldi bunu sorunlar vardı PUBG’de ve bunu düzeltmek adına bir yol haritası çizildi ve Bluehole geliştiricileri tüm kaynaklarını bu projeye atanmış durumda. FIX PUBG ile birlikte bazı stabilite problemleri de meydana çıktı ve projenin tamamlanmasını bu sorunları gidermek adına bekletildiği açıklandı. FIX PUBG’nin yol haritasına göre biraz gecikmiş olsa da sonunda adım atıldı. PUBG’de maçtayken oyuncular oldukça sıkıntılı zamanlar yaşıyorlardı.

FIX PUBG Projesinin Hedefi Nedir?
Projenin başlangıcında en önemli başlıkların aşağıdakiler olduğu düşünüldü. PUBG’nin kalitesini arttırmaya yönelik bu dört ana temayı geliştirici ekip düşünmüş durumda. Hala geliştirmeyi planlanan bu kategorilerin üstünden tek tek geçileceği açıklandı.

  • İştemci ve sunucu ile birlikte en iyi oyun deneyimini sunmak.
  • Adil oyun deneyimi sunmak ve daha etkili anti-cheat çözümleri getirmek.
  • Akıllı ve hızlı oyun eşleştirme mekaniği getirmek.
  • QOL geliştirmeleri adına oyun içi hataları minimuma indirmek.

İştemci Performansı 

Bu proje boyunca ana hedeflerden biri optimizasyonu sağlamak ve akışkan bir oyun deneyimi sunmaktı; özellikle bazı durumlarda bu sorunlar oyun deneyiminizi kazanmak ve kaybetmek pahasına etkileyebiliyordu.

(Paraşütle yere indikten sonra erken safa savaşları, Mavi alandaki yakın savaşlar gibi) Her ne kadar, görünümde yapılan genel oyun optimizasyonları az gibi gözükse de, yukarıda belirttiğimiz başlıklarda gözle görülür ciddi iyileştirmeler yapıldığından bahsedebiliriz. Aşağıda Kasım ve Temmuz ayları karşılaştırmalarından da göreceğiniz üzere, geliştiricisi ekip tarafından yapılan performans iyileştirmeleri ile birlikte FPS rakamlarına ciddi bir artış yakalandı.

Bluehole'dan PUBG Oyuncularını Sevindirecek Haber

[sp-related style=”light” id=”19106″]

Çevre Modellemesi Performansı

Bu konuyu biraz açmak gerekirse, harkeket halindeyken haritanın yüklenmesi ile birlikte oyunda doğan yükü azaltırken, çevre görüntülenmesini iyileştirdik. Buna örnek vermek gerekirse, daha önceden ortalama olarak 14.4 saniyeden yüklenen bir harita, artık 5.6 saniyede yüklenmektedir. ”Fizik Modelleme”, bizim hala üzerinde optimizasyonu için çalıştığımız ve Aralık ayı sonunda sunacağımız bir içeriktir.

Oyun efektlerini optimize ederken, birden fazla efektin aynı anda etkin olması sonucu oluşan yüklemeyi azalttık. Bazı efektlere bağlı olan ani FPS düşüşlerini optimize ettik. Çevre , araç patlama, vuruş ve sis efektlerini geliştirdik. Silah mekaniğini ve efektlerini geliştirmeyi de düşünüyoruz. Karakter özelinde yapılan yürüyüş optimizasyonunda, ayak sesleri hatası ve desync hatası gibi bazı yan etkiler ile karşılaştık. 

Yürüyüş optimizasyonu üstünde çalışmaya devam ediyoruz ve sizin oyun deneyiminizin önceliğimiz olduğunu tekrar belirtiyoruz.Genel optimizasyonu, testlerin ardından tamamlayacağız ve uygulayacağız.

Sunucu Performansı 

Geçtiğimiz Ağustos ayında yayınladığımız Geliştirici notlarında, sunucu performansından bahsetmiştik.

Güncelleme #19 ile, erken sunucu performansını geliştirdik ve bununla birlikte her maç en düşük performansla beraber, FPS’ler %20 yükseldi ve bu seviyelerde devam etti.

Güncelleme #19 sonrası, Kuzey Amerika sunucusuna ait ortalama FPS raporu aşağıdaki gibidir;

Bluehole'dan PUBG Oyuncularını Sevindirecek Haber

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

teknodiot.com'un şekilli nick aracını denediniz mi?

Buğra Noyan

TeknoDiot'un kurucusu, Android sever ve aynı zamanda içerik üretmeye devam eden yazar; Üniversite okumakta, fotoğrafçılığa da meraklı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu