Diablo IV'ün Yeni Geliştirici Güncellemesi Yayınlandı - TeknoDiot.com

Diablo IV’ün Yeni Geliştirici Güncellemesi Yayınlandı

Abone Ol 
Logitech G Çekiliş

Diablo IV geliştirici ekibi, yeni yazısında oyunda kaydedilen ilerlemeye dair bilgiler paylaşıyor.

Bugünün güncellemesi, hakkında en çok soru sorulan konulardan biri olan yetenek ve becerilere odaklanıyor.

Düzenli olarak çıkardığımız geliştirici güncellemelerinin en yenisinde, Diablo IV ekibinin kaydettiği ilerlemeye göz atıyoruz. Bu seferki yazımızda uzun süredir üstünde konuşmamız istenen bir konuyu ele alacağız: Yetenek ve beceriler! (Skills and Talents)

Son yazımıza dair düşüncelerinizi öğrenmek gerçekten çok güzeldi ve bunun toplulukta yol açtığı tartışmaları yakından izledik. Düzenli olarak paylaştığımız güncellemelerin temposunu ve erken dönem çalışmalarımıza dair perde arkası bilgileri beğenerek okumanız bizi çok mutlu ediyor. Ayrıca tasarımlara, sinematiklere ve Diablo serisine eklenen açık dünya oynanışına gösterdiğiniz olumlu tepkiler bizi heyecanlandırıyor. Ekip, eşya sisteminin mevcut doğrultusuna yönelik yapıcı geribildirimleri derinlemesine inceledi; yılın ilerleyen dönemlerinde bu konudaki bir güncellemeyi sizinle paylaşacağız. Kaydettiğimiz ilerlemenin bir kısmı doğrudan topluluktan gelen soruları yanıtlar nitelikte olacak. Bu yüzden bizi takipte kalın!

Bugünün güncellemesinde diğer bir önemli konu olan yetenek ve becerilerden bahsetmek istedik. Oyunu BlizzCon’da duyurmamızın hemen ardından yetenek ve beceri sistemlerimizin sunduğu derinlik düzeyine, ilerlemeye ve kişiselleştirmeye dair büyük miktarda yorum aldık. Oyunu erken dönemlerinde test ederken genel anlamda biz de aynı gözlem ve deneyimlerle karşılaşmıştık. Dolayısıyla son birkaç ayımızı yetenek ve becerileri yenilemeye ayırdık ve artık kaydettiğimiz ilerlemenin bir kısmını sizinle de paylaşmaya hazırız.

Ata/İblis/Melek Güçleri (Ancestral /Demonic /Angelic Powers)

Öncelikle bazılarınız bize Ata/İblis/Melek Güçleri sisteminin mevcut haliyle kulağa pek de güzel gelmediğini belirtti. Bundan haberdar olduğumuzu bilmenizi isteriz. Fark ettiğimiz bir diğer sorunsa verilen emeğin elde edilen ödüle oranıydı. Örneğin belli ufak bonuslar kazanmak için oyuncuların fazladan birkaç parça eşya taşıması ve bunların hepsinin farklı miktarlarda Ata/İblis/Melek Gücü’ne sahip olması gerekliydi. Ardından sürekli bu eşyaların her birinin güç seviyesini hesaplamanız ve bunların genel gücünü karşılaştırmanız gerekiyordu. Bu da oyuncuların gereğinden fazla hesap yapmasını gerektiriyordu.

Logitech G Çekiliş

Ancak sistemin en sevdiğimiz yönlerinden biri, oynanışın nitelikleri anlamlı şekillerde yönetip belli ilave eşiklerine ulaşarak eşyalarınızı seçtiğiniz oyun tarzına daha uygun hale getirmek üstüne kurulu olmasıydı. Bu noktada biraz daha deneme yapmamız gerekse de bir sonraki yazımızda eşya sistemine dair daha fazla bilgiyi sizinle paylaşmayı iple çekiyoruz.

Efsanevi Eşyalar

Bu alanda bazı büyük değişiklikler yapmayı planlıyoruz ve bunun iki sebebi şöyle:

  1. Şu anda karakterlerin gücünün eşyalara biraz fazla bağlı olduğunu kabul ediyoruz Oyuncu gücünün daha önemli bir kısmını yeniden karaktere aktararak dizilim seçimlerini daha önemli hale getirmeyi planlıyoruz. Böylece oyuncu gücünün büyük bölümü kullanılan eşyalardan gelmeyecek. Tabii eşya seçimlerinin her zaman anlamlı hissettirmesi için bu noktada doğru dengeyi tutturmak çok önemli.
  2. Ayrıca ekipten temel eşya sistemimize (core itemization) dair çeşitli geribildirimler aldık. Şu anda farklı eşya aşamalarını birbirinden en iyi şekilde ayırmanın yollarını arıyoruz. Örneğin büyülü eşyalar, nadir eşyalardan daha yüksek yan niteliklere sahip olmalı mı?

Bir sonraki yazımızda efsanevi eşyalar hakkında daha fazla şey öğreneceksiniz.

Yeni Yetenek (Skill) Sistem i

Luis’in de belirttiği gibi Diablo IV’ün yetenek ve beceri (talent) sistemleri için büyük değişikliklerimiz var. Topluluktan gelen pek çok yorumu okuduk ve beceri sisteminin daha derin olması gerektiği konusunda hemfikiriz. Benzer şekilde yetenek sistemi ilerleyişi de biraz fazla basit görünüyordu. Bu da oyuncunun yetenek puanlarını harcamak için anlamlı bir sebep bulamaması anlamına geliyordu. Bu değerli geribildirimlerle birlikte yeni yetenek sistemimiz için denemeler yapmaya koyulduk.

Aşağıdaki ekran görüntüsünde de görebileceğiniz gibi, yeni çizdiğimiz yetenek ağacında yetenekler ve pasifler için ayrı bölümler var.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorum atmayı unutmayın! Teknoloji ve oyun içeriğini okumak isterseniz teknodiot.com'a göz atın! Daha fazlası için TwitterInstagram, YouTube ve Facebook gibi sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz.

Uğur Aydemir

TeknoDiot'un Genel Yayın Yönetmeni, bilgisayar ve yazılım dillerine düşkün, grafik tasarımla uğraşan, aynı zamanda tam zamanlı olarak çalışan biri.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Başa dön tuşu