NVIDIA, 12 Geforce Now Oyununa Kare Hızı Kısıtlamaları Getiriyor
Nvidia, GeForce NOW’daki bazı oyunları sınırladığını doğruladı. Bulutta bir RTX 3080 masaüstü grafik kartının eşdeğerini sağlayan yıllık 200 dolarlık yeni bir katman sayesinde on iki oyun içeriyor. aylık “Kurucular” katmanı veya “Öncelikli” erişim için yılda 100 dolar ödeyenler, beklediklerini tam olarak alamamış olabilirler.
Nvidia, tutarlı performans sağlamak için en az 12 belirli oyunun kare hızlarını sessizce kapatıyor. Redditors ve diğerleri, bir dizi oyunun saniyede 60 kareden daha düşük kare hızlarında çalışmaya zorlandığını keşfettikten sonra, Nvidia şimdi uygulamayı açıklamak için resmi bir destek web sitesi (9to5Google aracılığıyla) oluşturdu.
Şirket bunu bir süredir yapıyor gibi görünüyor, ancak bu yazı yazılırken yalnızca az sayıda zor oyun için. Biraz araştırma yaptıktan sonra, bazı kişilerin Aralık 2020’de Cyberpunk 2077’de saniyede 45 kare ile sınırlandırıldığından şikayet ettiklerini keşfettim ve Nvidia’nın burada onayladığı da tam olarak bu.
Assassin’s Creed Odyssey ve Immortals Fenyx Rising, kare hızları saniyede 50 kareden az olan diğer oyunlarken, bazılarının kare hızları biraz daha yüksek. Aşağıda, kare hızlarının kısıtlandığı oyunların tam listesi bulunmaktadır.
NVIDIA – Öncelikli Üyelerimiz için, şu ana kadar dahil ettiğimiz 1.100’den fazla oyunun çoğu için saniyede oluşturulan maksimum kare sayısı genellikle 60 veya daha yükseğine ayarlanmıştır. Priority üyeleri tarafından kullanılan GPU’larda 60 FPS’de yeterince iyi çalışmadığını belirlediğimiz bazı istisnalar var. Dolayısıyla, bu belirli grafik yoğun oyunlar için varsayılan OPS geçersiz kılınamaz. Bu, tüm Priority üyelerinin tutarlı, yüksek kaliteli bir deneyim yaşamasını sağlamak içindir.
Nvidia, The Verge’e RTX 3080 katmanının şu anda herhangi bir kare hızı sınırına sahip olmadığını, ancak bir gün ekleme olasılığını açık tuttuğunu söyledi:
Önceki nesil sunucuya göre performans kazanımları nedeniyle şu anda RTX 3080 katmanında kare hızlarını sınırlamıyoruz. Gelecekte buna ihtiyaç duyulacağını öngörmesek de, piyasaya sürülmemiş oyunların taleplerini ve sunucu donanımı üzerindeki etkilerini tahmin etmek imkansız.
Geçen ay, GeForce Now CEO’su Phil Eisler, 3080 katmanının önceki katmanlardan tamamen yeni bir oyun deneyimi seviyesi olacağını iddia etti.