Adobe, Oculus Medium VR Uygulamasını Satın Alıyor
Adobe, 2015 yılında Facebook’a ait VR şirketi tarafından ortaya çıkarılan sanal gerçeklik heykel aracı olan Oculus Medium’u satın alıyor.
Şu anda hiçbir şey değişmiyor. Oculus blog yazısı, Medium’ un Oculus VR sistemi olan insanlar için özgür kalacağını belirtti. Ancak Adobe’nin 2020’de daha fazla özellik, iyileştirme ve diğer gelişmeler getireceğini öne sürüyor.
Adobe’ nin 3D ve sürükleyici içerik yöneticisi Sébastien Deguy, Medium‘ un Adobe‘ nin 3D doku oluşturma için mevcut madde uygulamasını tamamlayacağını söyledi. Medium, kitlesel bir sanat aracı olarak piyasaya sürüldü, ancak Oculus’ un belirttiği gibi, oyun geliştiricileri, konsept sanatçıları ve diğer ideal Adobe müşterileri tarafından kullanılıyor.
Deguy ve Medium ekibi her ikisi de Medium’ un mevcut topluluğunu korumak istediğinden bahsediyor. Bu herhangi bir bağlamda anlamlı olur, ancak topluluğun küçüldüğü ve kullanıcılarının Medium gibi araçların nasıl kullanılması gerektiğini bulmaktan sorumlu olduğu VR özellikle önemlidir.
Neden Oculus Medium’ u satıyor? Oyun oynamayan VR çabalarını geri ölçeklendiren Facebook olabilir. Ancak, Medium’ da Oculus için biraz gereksizdir. Şirket ayrıca, Ağustos ayında Quill 2.0 olarak yeniden başlatılan ve genişleyen animasyon yetenekleriyle Quill adlı profesyonel bir sanat uygulaması başlattı. Quill’ in Tilt Brush stilinde bir 3D resim uygulaması olduğu yerlerde, Medium, geleneksel bir 3D modelleme programına çok daha fazla çalışır, bu nedenle Adobe’ nin mevcut tekliflerine daha iyi uyar. Genel olarak VR üzerindeki etkisine gelince, Adobe‘ nin 2020′ de ürünü nereye götürdüğü ve Medium’ u daha büyük yaratıcı odasına ne kadar derinlemesine entegre ettiği ile ilgilidir.