GeForce RTX İçerikleri Geliyor!

GeForce RTX içerikleri bu hafta, Ray Tracing ve diğer RTX teknolojileri ise Kasım ayı içerisinde oyunseverlerle buluşacak.


NVIDIA, Jensen Huang Gamescom 2018’de sahneye çıkarak NVIDIA’nın GeForce RTX’le birlikte grafikleri baştan icat edeceğini ilan ettiğinde, yapılacak çok zor bir görevi olduğunu biliyordu. Bu hafta, NVIDIA’nın harika görevi, büyük bir kilometre taşıyla birlikte taçlandırılıyor: Battlefield V, oyun içi bir yamayla birlikte DXR’nin ilk sürümü kullanıma sunulduğunda, DXR ışın izlemeyi kullanan ilk oyun olacak.

NVIDIA ayrıca, Final Fantasy XV benchmarklarının GeForce RTX özelliklerini destekleyeceği bir güncellemenin çıkacağını duyurdu. Önümüzdeki aylarda ise Wolfenstein II: New Colossus, başka bir GeForce RTX özelliği olan NVIDIA Adaptive Shading (NAS) desteği getiren bir güncelleme yayınlayacak.

Grafiklerin Yeniden Keşfi

NVIDIA’nın bu amaçlarını gerçekleştirebilmesi için, yeni bir grafik mimarisine (Turing), yeni bir işleme tarzına (hibrid rendering), yeni grafik işleme çekirdeklerine (RT ve Tensor çekirdekleri), yeni GPU’lara (GeForce RTX) ve geliştiriciler için yeni araçlara ihtiyacı vardı.

NVIDIA ayrıca, oyun endüstrisindeki diğer birçok oyuncunun da yardımına ihtiyaç duyuyordu. Yeni endüstri standardı API (Microsoft DirectX Raytracing) icat edilmeli, Unreal Engine, Remedy ve Frostbite gibi oyun motorları destek vermeli ve vizyoner oyun geliştiricileri NVIDIA ile birlikte bir değişiklik yaparak bu ileriye dönük teknolojileri uygulamak zorunda kalacaklardı.

“GeForce RTX ve NVIDIA’nın Turing mimarisi, ışın izleme ivmesini, yapay zekâ donanımını ve programlanabilir gölgelemeyi ilk defa bir GPU’da birleştirerek oyun gelişimi için şaşırtıcı derecede güçlü yeni bir temel sunuyor.” Tim Sweeney CEO, Epic Games CEO

Battlefield V, ışın izlemeli yansımaların kullanıldığı ilk oyun!

Battlefield V bu hafta, DXR ışın izleme desteği ekleyen bir yama yayınlayarak, bu teknolojinin kullanılabildiği ilk oyun olacak.

“Arctic Fjord ve Rotterdam haritalarımızda gerçek zamanlı ışın izlemeyi ilk kez gerçekleştirdik, harikaydı!” Christian Holmquist, DICE Technical Director

DXR ışın izleme, oyunların görünüş ve oyun şeklini değiştiriyor:

“Gerçek zamanlı ışın izleme, sürükleyici, fiziksel ve görsel olarak en çarpıcı deneyimleri yaratıyor. Bu teknolojiyi kullanan ilk oyunun Battlefield V olması bizi çok heyecanlandırdı.” Christian Holmquist, DICE Technical Director

Oyunların yaratılış biçimini de değiştiriyor:

“Bu uzun zamandır özlem duyduğumuz bir şey. İzole bir nesne çizme ve onu neredeyse mükemmel görünmesini sağlama konusunda harikayız. Ancak nesneler arasındaki etkileşim, ışın izlemenin yansımalar, gölgeler ve küresel aydınlatma için gerçekten devreye girdiği yerdir.” Christian Holmquist, DICE Technical Director

Kasım ayında GeForce RTX içerikleri:

14 Kasım Çarşamba(PST saatiyle): Battlefield V, DXR ışın izlemenin ilk sürümü için destek ekleyen bir yama yayınlayacak.

14 Kasım Çarşamba (PST saatiyle): Final Fantasy XV’in DLSS destekleyen benchmarkı, 17.00’de Square Enix tarafından yayınlanacak.

14 Kasım Pazartesi (PST saatiyle): Bethesda, NVIDIA adaptif gölgelendirme (NAS) desteği eklemek için Wolfenstein II: New Colossus’u güncelleyecek.

NVIDIA oyunculara sabırlarından dolayı teşekkür ediyor ve GeForce RTX teknolojilerine destek olacak birçok oyun, uygulama ve deneyimin ilkini seveceklerini umduklarını belirtiyor.

 

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

teknodiot.com'un şekilli nick aracını denediniz mi?

Uğur Aydemir

TeknoDiot'un Genel Yayın Yönetmeni, bilgisayar ve yazılım dillerine düşkün, grafik tasarımla uğraşan, aynı zamanda tam zamanlı olarak çalışan biri.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu