Tiktok Takipçi Satın Al

Teamfight Tactics 14.1 Yama Notları Yayınlandı

Yeni yılın 13.24 Yaması, 11 yeni geçit, 16 eklenti değişikliği, HEARTSTEEL yenilemesi, 15’ten fazla eşya güncellemesi, ve 20’den fazla şampiyon ile 10’un üstünde özellik düzenlemesini içeriyor. Ayrıca, Galaksiler set ortası Yıldızlara Dönüş’ün bir sonraki yamada geri döneceği bilgisi veriliyor. Ay Mirası etkinliğiyle birlikte 14.2 Yaması’ndan 14.4 Yaması’na kadar yeni bir oyun modu da sunulacak.

Yamada Önce Çıkanlar


Teamfight Tactics 14.1 Yama Notları Yayınlandı

TFT’NİN Geri Dönen İlk Seti

TFT’nin ilk seti geri dönüyor! 14.2 Yaması’ndan (24 Ocak) 14.4 Yaması’nın sonuna kadar (19 Mart) devam edecek Ay Mirası etkinliği kapsamında, geçici oyun modu “Galaksiler: Yıldızlara Dönüş” oynanabilir olacak. Bu setin neden geri getirildiği ve ortasındaki güncellemelerle ilgili detaylı bilgilere ulaşmak için buraya göz atabilirsiniz.

Diğer Bilgiler

İzleyici modu, 14.1 Yaması ile oyuna ekleniyor ve 1 dakikalık bir gecikme içeriyor. Arkadaş listesindeki bir arkadaşın oyununu izlemek için sağ tıklayabilirsiniz. Ancak, arkadaşınızın ilk dörde girmesi durumunda tebrik etmeyi, son dörde girmesi durumunda ise teselli etmeyi unutmamak önemlidir. İzleyici modu sadece Riot sunucularına gelecek.

Sistem Güncellemeleri

Spatula ile oyuna başlama, Strateji Ustası Tacı alarak oyuna başlama seçeneği eklendi. Destek Eşyası Örsü, Kreşendo ve Dekreşendo sistemleri, Şampiyon Teslimatı, İlahi Lütuf, Hazine Cephaneliği, Gezgin Eğiticiler, Ganimet Aboneliği, Yengeç Partisi gibi yeni özellikler ve değişiklikler yapıldı. Canavarların yerini alan dansçı yengeçler Aşama 5’ten sonra güçleniyor ve Hiper Yenileme’de ganimetler iki aşamada bir kazanılırken, tüm geçitlerin çıkma ihtimali eşitlendi.

Altın kazanma şartlarındaki değişiklikle birlikte, şimdi 1 Altın elde etmek için 2 ve 3 galibiyet/mağlubiyet yerine 3 ve 4 galibiyet/mağlubiyet gerekiyor. Aynı şekilde, 2 Altın kazanmak için 4 galibiyet/mağlubiyet yerine 5 galibiyet/mağlubiyet ve 3 Altın kazanmak için de 5 galibiyet/mağlubiyet yerine 6 galibiyet/mağlubiyet gerekmektedir.

Country Amblemi’nin artık Spatula ve Negatron Pelerini birleştirilerek oluşturulabileceği, ancak Caz Amblemi’nin artık oluşturulamayacağı bildirildi.

1, 2 ve 3 Altınlık Assolistler artık kopya sayısından bağımsız olarak her zaman çıkabilir. Ancak, aynı şampiyonun 4’ten fazla kopyası varsa 4 Altınlık Assolistler dükkânda çıkmayacak. Eğer 3’ten fazla kopya varsa, 5 Altınlık Assolistler dükkânda çıkmayacak.

Büyük Değişiklikler

Özellikler

8-Bit şampiyonlarının yük başına kazandığı saldırı gücü %4,5/7,5/12’den %5/9/14’e yükseltildi. Sahne Akrobatlarının ilave hasarı %5/30/60’tan %12/30/50’ye çıkarıldı. Gözalıcı, rakiplere yönelik hasar azaltması %15’ten %10’a düşürüldü. EDM özelliğinde Jax’in örnekleme frekansı 7 saniyeden 8 saniyeye çıkarıldı, yeteneklere yönelik etki düzeyi %80/100/110/125’ten %90/100/110/130’a yükseltildi, örnekleme frekansı ise 0/0/1/2 saniyeden 0/0/1/1 saniyeye düşürüldü. Emo özelliğinin mana azaltması %20/25/30’dan %20/30/40’a çıkarıldı. İnfazcıların taban kritik vuruş hasarı %5/25/45’ten %5/15/30’a indirildi, azami kritik vuruş ihtimali %15/35/55’ten %25/100/200’e yükseltildi. Muhafızların cana oranla kazandığı kalkan %25/40/60’tan %25/45/70’e çıkarıldı. Yeni Heartsteel özelliği eklenerek risk ve ödül sistemine odaklandı. Heartsteel özelliğinin kazandırdığı taban kalp oranı %100/250/600/1000’den %100/225/550/1000’e düzenlendi. Hiperpop özelliğinin yetenek kullanımı başına kazandırdığı mana 3/5/7/10’dan 5/10/15/20’ye yükseltildi. Caz özelliğinin etkin eşsiz özellik başına kazandırdığı azami can %1,5/2/3’ten %1,5/2,5/4’e çıkarıldı. Nöbetçi özelliğinin sağladığı taban zırh ve büyü direnci 16/35/60/125’ten 16/35/55/100’e düşürüldü. Sihirkâr eşiğinin büyüklüğü değiştirilerek 10 birimlik (prizmatik) eşik 9 birimlik (altın) olarak ayarlandı. Sihirkâr özelliğinin kazandırdığı taban yetenek gücü 20/35/60/200’den 20/35/70/120’ye yükseltildi, yetenek kullanımı başına kazandırdığı yetenek gücü ise 1/2/3/10’dan 1/2/3/4’e çekildi.

1. Aşama Birimler

Annie‘nin Yok Et hasarı 195/295/440’tan 220/330/495’e yükseltildi, ancak Güçlendirilmiş Yok Et yeteneğinin kazandırdığı saldırı hızı %50’den %40’a düşürüldü. Güçlendirilmiş Yok Et yeteneğinin ikinci kullanım hasarı 115/170/255’ten 80/120/180’e indirildi. Nami’nin manası 15/75’ten 15/60’a çekildi ve Disko Hapishanesi yeteneğinin sersemletme süresi 1,5 saniyeden 1,25 saniyeye düşürüldü. Olaf’ın saldırı gücü 50’den 55’e yükseltildi, Başıbozuk Hiddeti yeteneğinin %1’lik eksik can başına kazandırdığı saldırı hızı ise %0,12’den %0,15’e çıkarıldı. Tahm Kench’in saldırı gücü 60’tan 70’e çıkarıldı, Zırhı ve büyü direnci 35’ten 40’a yükseltildi. Taric’in Disko Topu’nun Kutsaması hasarı 100/150/225’ten 250/375/565’e yükseltildi. Vi’ın Devlerin Düşüşü yeteneğinin saldırı gücü oranı %220’den %330’a, Güçlendirilmiş Devlerin Düşüşü yeteneğinin saldırı gücü oranı %320’den %450’ye çıkarıldı. Vi’a artık saldırı gücü odaklı dövüşçü eşyaları öneriliyor. Yasuo’nun Synthesizer Darbesi yeteneğinin katletme başına kazandırdığı saldırı gücü %1’den %1,5’e yükseltildi.

2. Aşama Birimler

Bard’ın Doğaçlama yeteneğinin docin hasarı 190/285/430’dan 200/300/450’ye yükseltildi. Bard artık Doğaçlama yeteneğini kullandığında her zaman 3 hasar veren nota (docin) ve geçerli bir hedef varsa 1 iyileştiren nota (tını) gönderecek. Garen’in canı 750’den 800’e yükseltildi ve Güçlendirme Vakti! yeteneğiyle kazandığı can 200/215/230’dan 215/230/245’e revize edildi. Gragas’ın Dans Zamanı hasarı 160/240/360’tan 190/285/440’a yükseltildi. Kai’Sa’nın Davul Bende yeteneğinin saldırı gücü oranı %280/280/285’ten %290/290/300’e, yetenek gücü hasarı ise 30/45/65’ten 40/60/90’a yükseltildi. Katarina’nın saldırı hızı 0,7’den 0,75’e çıkarıldı. Kayle’ın Yükseliş Alevleri yeteneğiyle güçlendirilmiş saldırılarının ilave hasarı 35/50/75’ten 35/55/80’e ve son saldırısının hasarı 210/315/475’ten 240/360/540’a yükseltildi.

3. Aşama Birimler

Ekko’nun Çizik Plak yeteneğinin sersemletme süresi 1,5 saniyeden 1 saniyeye düşürüldü. Lux’ın Lazer Gösterisi hasarı 230/345/550’den 250/375/550’ye yükseltildi. Mordekaiser’ın Surat Eritici yeteneğinin 3 saniye içinde verdiği hasar ve son anlık hasarı ise 200/300/480’den 220/330/525’e revize edildi.

4. Aşama Birimler

Ahri’nin saldırı hızı 0,8’den 0,75’e düşürüldü, Karthus’un başlangıç manası azaltılarak Fani Hatıratı yeteneğinin hedef sayısı 5’ten 4/4/6’ya düşürüldü ve hasarı revize edildi. Twisted Fate’in Kızıştır ve Karıştır yeteneğinde ilave kart başına gereken saldırı hızı %40’tan %20’ye indirildi. Viego’nun Mahvolmuş Kral’ın Ezgisi Sıçraması’nın saldırı gücü oranı güncellenirken, Zac’in manası azaltılarak zırhı ve büyü direnci arttırıldı, Hoplaya Zıplaya! yeteneğinin iyileştirmesi revize edildi.

5. Aşama Birimler

Lucian’ın saldırı gücü 65’ten 70’e yükseltilirken, Arpej Atışlarının saldırı gücü oranı artırıldı ve Arpej yeteneği saldırı hızı arttıkça daha fazla atış yapacak şekilde güncellendi. Qiyana’nın Örnekle ve Remiksle yeteneği, saldırı gücü oranında düşüş yaşarken, eşyasız birimlere verdiği ilave gerçek hasar azaltıldı ve kopyalanan eşya sayısı değiştirildi. Sona’nın Kinetik Ritim, Uhrevi Ritim ve Sarsıcı Ritim yetenekleri çeşitli ayarlamalara tabi tutuldu. Ziggs’in saldırı hızı artırılarak, Kaos Teorisi Yeteneği’nin küçük bomba hasarı yükseltildi.

Assolistler

Assolist Garen ve Assolist Yasuo’yu temel biçimlerine yapılan güçlendirmelerle zayıflatma kararı alınırken, Assolistleri güçlendirmek adına çeşitli düzenlemeler yapıldı. Gnar’ın Assolist yeteneğine eklenen gecikme, atlayışının anında gerçekleşmesini önleyerek rakiplerin hedefi olma süresini uzatmayı amaçlıyor. Ayrıca, Evelynn, Olaf, Tahm Kench, Taric, Vi, Yasuo, Aphelios, Garen, Gragas, Neeko, Zac ve Kayn gibi birçok şampiyona yönelik can, hasar ve diğer özelliklerde çeşitli ayarlamalar yapıldı.

Eklentiler

Altın serisi değişiklikleriyle İstikrar eklentisi tamamen devre dışı bırakıldı. Kukla Yağmuru eklentisi, sersemleme süresinde kısalma ve ilk atlayışa gecikme eklenmesiyle güncellendi, bu sayede etkiden çıkan birimlerin kuklaları hedef almasına izin verilecek, ancak bunun için rakiplerin yakında kukla olması gerekiyor. Pogodan Kaçış Yok (Pogocu) eklentisi, tema ve niteliklerde sürekli değişime uyacak şekilde yeniden tasarlandı. Diğer önemli güncellemeler arasında Sibernetik Gövde, Can Dostları, Yardım Geliyor, Durmadan Yenile I, Sabit Destek I, Açığını Bul (İnfazcı), Kısaçalar (Punk), Kahraman Çekilişi, Minik Dostlar, Hızlı Ritim (Bombardıman), Yatırım Uzmanı eklentilerine dair değişiklikler bulunuyor. Pogodan Kaçış Yok (Pogocu) eklentisi, Takım Çalışması II, Üç Elin Sesi Var, En Minik Dev+ eklentilerinde ise çeşitli ayarlamalar yapılmıştır.

Eşyalar

Yama boyunca toplanan veri, geri bildirim ve dereceli tırmanış deneyimleri temelinde, birçok yetenek gücü eşyasının güçlendiği ve diğer eşyaların da esneklik kazandığı bir güncelleme gerçekleştirildi. Mavi Güçlendirme ve Kırmızı Güçlendirme eşyaları, önceki başarılarını korumak adına güçleri azaltıldı. True Damage Amblemi, Spatula alma stratejisinin gücünü artıran ancak Fiyaka İlavesi’nin kaldırıldığı bir değişikliğe uğradı. Değişken Miğfer’in özelliklerinde artışlar yapıldı, Başmelek Asası’nın yetenek gücü kazandırma miktarı arttı, ve birçok eşya ilaveleriyle güçlendirildi veya değiştirildi.

Işıltılı Eşyalar

Şahbaz Jak’Sho’nun (Değişken Miğfer) zırhı ve büyü direnci arttırılarak güçlendirildi. Urf-Melek Asası’nın (Başmelek Asası) her 4 saniyede bir sağladığı yetenek gücü artırıldı. Kutlu Kanasusamış’a ilaveten 30 yetenek gücü eklendi. Ejder İradesi’nin (Ejder Pençesi) can artışı yükseltilirken, Dvarapala Taşzırhı (Gargoyle Taşzırhı) artık ilaveten 250 can kazandırıyor ve taban zırhı ile büyü direnci artırıldı. Hextech Yaşamkılıcı’nın (Hextech Silahkılıç) saldırı gücü ve yetenek gücü arttırıldı. Müşterek Kıvılcım (İyon Kıvılcımı) ilaveten 400 can sağlıyor. Göz Alıcı Eldiven’in (Mücevherli Eldiven) yetenek gücü arttırıldı. Moralverenikon (Morellonomikon) ilaveten %25 saldırı hızı kazandırıyor. Rabadon’un Yükseliş Şapkası’nın yetenek gücü düşürülürken, ilave hasarı arttırıldı. Közden Sorguç’un (Kırmızı Güçlendirme) saldırı hızı ve ilave hasarı azaltıldı. Asalet Tacı’nın (Kraliyet Başlığı) kalkanı arttırılarak güçlendirildi. Devin Mirası’nın (Kararlı Yürek) taban hasar azaltması artırıldı.

Küçük Değişiklikler

Özellikler

Prizmatik özelliklerin gücü korunarak, yeni geçitlerde bu özelliklerin daha sık karşılaşılması nedeniyle biraz zayıflatılması gerektiği belirtiliyor. Kara Gün Atı (Hecarim) artık işlenebilir bir ambleme sahip olduğundan, Country özelliğinin Hecarim’in taban dirençlerini düşürdüğü ifade ediliyor. Ayrıca, K/DA, Pentakill, Hayran ve True Damage özelliklerine dair çeşitli ayarlamalar yapılmış; örneğin, K/DA özelliğinin Azami Canı ve Saldırı Gücü ile Yetenek Gücü, Pentakill özelliğinin 10 Birimlik Eşiğinin İlave Hasarı, Hayran özelliğinin Ziggs’e kazandırdığı eşyanın değişimi gibi.

1. Aşama Birimler

Corki’nin 8-Bit Bomba yeteneğinin saldırı gücü oranı düşürülerek, 8-Bit özelliğinin güçlenmesi telafi edilmeye çalışılıyor. Evelynn’in Kırbaç Kullanımıyla Kazandığı Saldırı Hızı artırılırken, K’Sante’nin Çekemeyenleri Engelle yeteneğinin taban hasar azaltması ve Lillia’nın manasıyla ilgili ayarlamalar yapılmıştır.

2. Aşama Birimler

Twitch, yenileme odaklı Punk kompozisyonunda gücünü arttırmak amacıyla Bir Şişe Anarşi yeteneğinin saldırı gücü oranını yükseltiyor. Pantheon’un Yıkılmaz yeteneğinin YG hasarı azaltma oranında bir artış gerçekleşirken, Twitch’in Bir Şişe Anarşi yeteneğinin patladıktan sonra ayrıldığı parça sayısı azaltılarak ayarlamalar yapılmıştır.

3. Aşama Birimler

Lulu’nun Işıltı Tadında yeteneğinin hasarı artırılarak güçlendirildi. Miss Fortune’un Çifte Tempo yeteneğinin saldırı gücü oranında bir artış yapıldığı belirtilirken, Neeko’nun Cosplay yeteneğinin kalkanının takım arkadaşlarına yönelik can oranında bir iyileştirme gerçekleştirildi.

4. Aşama Birimler

Caitlyn, 8-Bit özelliğinden gelen ilave saldırı gücüyle güçlendirilerek nişancılığını sürdürüyor. Caitlyn’in Şampiyon Avı yeteneğinin saldırı gücü oranı ve yetenek gücü oranında düzenlemeler yapıldığı belirtiliyor. Poppy’nin Çekiçler Havaya yeteneğinin isabet başına iyileştirmesi azaltılırken, Thresh’in canı artırılmıştır. Ayrıca, bir oyuncu Poppy’nin yeteneğinin ismini hatırlatma isteğinde bulunmuştur.

Giderilen Hatalar

Sınırsız Güruh’un Hedef Kuklalarındaki eşyaları silmesine neden olan hata, Karthus’un Zed kopyaları gibi hedef alınamayan nesneleri hedef alabilmesine yol açan hata ve Pandora’nın Eşyaları’ndan alınan veya Muhteşem İkili’deki işlenebilir amblemlerin Yeniden İşleyiciler aracılığıyla Cehennem Maskesi’ne dönüştürülmesine yol açan hatalar giderildi.

Gelen yama notlarını daha detaylı incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

teknodiot.com'un şekilli nick aracını denediniz mi?

Uğur Aydemir

TeknoDiot'un Genel Yayın Yönetmeni, bilgisayar ve yazılım dillerine düşkün, grafik tasarımla uğraşan, aynı zamanda tam zamanlı olarak çalışan biri.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu