Yerli Oyun Stüdyosu Imdie Studios’dan “Day Zero”
Day Zero ile amaçlanan şey, oyuncuların gerçekçi bir zombi istilası deneyimi yaşaması. Bu bağlamda, oyun içerisinde, olaylar kurgusal bir evrende geçse de, mantıklı yaklaşımlar benimsenmiş.
Eğer bir zombi kıyameti ile karşılaşılsaydı, alışık olunan aksiyon dolu sahnelerin yaşanması pek ihtimal dahilinde olmazdı. Muhtemelen, çoğu insan çeşitli silahlar edinip etrafa ateş açmak ya da zombilere sopalarla saldırmak yerine, korku ve gerginlik içinde hayatta kalma içgüdüsüyle hareket ederdi.
Bu nedenle Day Zero, oyunculara şu soruları sordurmayı amaçlıyor:
- Böyle bir durumda hayatta kalabilir miydim?
- Doğru seçimleri yapabilir miyim?
- Zorlu şartlar altında bile etik ve ahlaki değerlerime sadık kalabilir miyim?
🎮 Oyunun Yapısı
Day Zero metin tabanlı bir yapıya sahip. Bu yapı, oyunculara tam anlamıyla özgürlük tanımayı mümkün kılıyor. Oyun içinde sürekli seçimler yapılır ve oyuncular yaptıkları seçimlerin sonuçlarını doğrudan görürler.
Day Zero‘da yapılan neredeyse her seçim, hikayenin bambaşka yönlere evrilmesine sebep olur. Oyun, 72 farklı hikaye ve son barındırmayı hedefliyor. Bu sayede, geniş çaplı bir hikâye anlatısı sunulurken, aynı zamanda tekrar oynanabilirliği yüksek bir deneyim oluşturulması planlanıyor. Her yeni başlangıç, yeni bir tecrübe anlamına gelir!