Dying Light 2 Xbox Ön İzleme: Karanlık Kıyamet Sonrası Parkur Oyun Alanı

Dying Light 2 zombi salgın sonrası kıyamet parkur oyun alanını yeni zirvelere götürecek şeklinde görünen Techland’ın gerçekten iddialı bir oyunu.

Dying Light 2, viral bir kıyametin uygarlığı yok etmeye başladığı bir parkur odaklı, açık dünya zombi hayatta kalma oyunu olan Techland’ın Ölüm Işığı’nın uzun zamandır beklenen devamıdır.


Harran’ın kurgusal kentinde yer alan Dying Light’in melee-yönelimli mücadelesi, nispeten hafif ama ilgi çekici bir anlatı ile birbirine bağlanmış eğlenceli ve bulaşıcıdır. Dying Light, özellikle çığır açan bir şey yapmadı, sadece dört oyunculu birleşke ve hemen hemen Diablo benzeri bir yağma ve yükseltmeye odaklanan en iyi açık dünya oyunlarından biriydi.

Dying Light 2, fanatiklerin büyük ölçüde genişlemiş bir kapsam ve sonuç odaklı hikayesi ile franchise’dan beklediği şeylerin çoğunun geri dönüşünü görecek. İnsanlığın karanlık zamanlara geri döndüğü Orta Çağ, Dying Light 2’nin post-toplumsal geleceğine hoşgeldiniz.

Modern karanlık çağ

Dying Light 2 Xbox Ön İzleme: Karanlık Kıyamet Sonrası Parkur Oyun Alanı

Efsanevi oyun yazarı Chris Avellone Dying Light 2’nin yazılmasına öncülük ettiği ve oyunun yapısının çeşitli taraflarını eklettiği en önemli niteliklerden birisi ise,
Seçimler ve sonuçlar.

Bir Kıyamet Günü ulaştığında kıyamet ve sonradan kaos, hemen derhal tüm teknoloji ve altyapıyı yok eder. Hayatta kalanlar acımasız bir vatana ve ortama dayanmak zorunda kalır. Su ve öteki temel gereksinimlar az ve çeteler, milisler tarafınca kuşatılmıştır. Sizin işiniz bu kaotik dünyada kendinize bir yer bulmak ve icra ettiğinız seçimlerle dünyayı şekillendirmek.

Dying Light 2’deki büyük ve küçük öykü kararları bir tek oyunun hikayesinin akışını değiştirmez, sadece aşağıdaki alanların tamamını etkileyebilir.

Savaşan gruplar

Dying Light 2’nin basın gösterileri, Gamescom’da daha önce ortaya çıkmış olan Techland oyununa birazcık daha içgörü sundu. Oyuncuya, gruplar içinde görüşme etmek olan rakip bir çetenin “emissary” nötr bireylerinin ortadan kaybolmasının arkasından, bir grup hayduttan bir su kulesi kurma fırsatı sunuldu. Bu yeni dünyanın acımasız çeteleri içinde bile bir subayı öldürmek minik bir tabu benzer biçimde görünüyor.

Kulenin tepesine çıkan oyuncu, daha çok data edinme ve bu su kulesinin zirvesine yerleşmiş olan küçük haydut ikilisi ile görüşme fırsatına sahip oluyor. Görevlinin kuleden tam anlamıyla önyüklenmiş bulunduğunu keşfetmek için, oyuncuya haydutlarla bir antak kalma görüşme etmek yahut ölümle harpmak içinde seçim yapılması öneriliyor.

Dying Light 2’deki tüm seçimler çok fazla ikilemli olmayacak, ancak bu seçimler hemen sonra kararlarınızın dünya üzerinde fiziksel sonuçlara yol açacağı konusunda bir bakış attı.

Haydutları öldürürseniz, militan Barış Muhafızları (PK) hizipleri bölgede hareket ederek pankartlar kurar. Barış Muhafızları, ileri silahlarla tamamlanan ordunun kalıntıları gibi görünüyor. Su kulesi güvenceye alındığında, gelişmiş tesis yerel sıhhi tesisat altyapısını onarım ettiğinden, tüm bölgedeki su kaynaklarına ücretsiz olarak erişebilirsiniz.
Dezavantajı: Onlar, yerel kurtulanları istismar ederek ve bastırarak yönetiyorlar. Ve sen onların eşisin.

Haydutlara yardım ederseniz, mahalli sıhhi tesisatını onarım edemeyecekler, ancak bölgede iş ortağı olabilecekleri yeni bir tecim noktası kuracaklar. Kâr payı alırsınız ve yerel nüfus sizi bir PK stoku olarak görmeyecektir.

Techland, önceki görevlerden hikayenin akışına bağlı olarak, iki haydutun kulede bulunmamış olabileceğini, bunun tamamen başka biri olabileceğini belirtti.

Dying Light 2’nin tehlikeleri

Dying Light 2 Xbox Ön İzleme: Karanlık Kıyamet Sonrası Parkur Oyun Alanı

Dying Light 2, insan gruplarına bir vurgu yapar, sadece bu ilk oyundaki virüsün tamamen silinmiş olduğu anlamına gelmez.

İlk oyundan yalnız gece ortaya çıkan daha güçlü virüslü canavarları hatırlayabilirsin. Sadece bu daha güçlü ışığa duyarlı zombiler kalır ve gün boyunca, güneş ışığından saklanarak, çeşitli binaların ve yeraltı yerlerinin içinde gizli kalırlar. Ölmekte olan Işık 2 bu alanları “yuvalar” olarak adlandırır ve uyuyan zombilerle dolu olması nedeniyle, genellikle en iyi yağma ihtiva eder, çünkü mahalli haydutlar ve kurtulanlar risk almaktan çok korkarlar. Yuvalara cesaret ederseniz, sessizce sürünerek, flaş ışığınızı kalabalığından uzak tutmanız yada çok hızlı bir halde parçalanma riskine girmeniz gerekir.

Bizim demo esnasında, oyuncu kullanılmayan bir bina temizliği umuduyla, bir zeds yuva etrafında bir UV ışık çevresi kurarak bir grup haydut karşılaştı. Bu, haydutları çıkarma ve onların kolay kurulabilmesi için UV kurulumunu kullanma fırsatını sundu. Lighting 2’nin dövüş sistemi sizi süper bir kahraman yapmaz – hala çok savunmasızsınız ve düşünceli bir şekilde mücadele etmelisiniz. Bu fakatçla, çoğu zaman çevrenin yardımını muharebe içinde yazabilirsiniz.

Stealth, Dying Light 2’de genişletilmiş bir rol üstlenir. Sazlıklara gizlenebilir ve kurnaz öldürmeler için şüpheli düşmanlara gizlice girebilirsiniz. El ele gitmeden önce olabildiğince çok tehdidi ortadan kaldırmak bir zorunluluktur çünkü bir kerede birden fazla düşmana karşı karşıya kalmanız durumunda kendinizi öldürebilirsiniz. Sadece ödüller risklerden ağır basabilir.

Parkur yeni sürüme geçirildi

Dying Light’ın hiper-çevik traversal mekaniği, Deal Light 2’nin hareketini çok daha akıcı hale getirmeye hizmet etmesi ihtiyaç duyulan parkour hareketlerinin ve ipuçlarının miktarını iki katına çıkararak, devamı için yükseltildi. Dünya haritası akılda tutmanıza yardımcı olacak özelliklerle tamamlanan muazzam bir dikeylik düşünülerek tasarlanmıştır.

Bazıları Assassin’s Creed’in beğenisinden ödünç alınmış benzer biçimde görünüyor, sokak lambaları gibi minik nesnelerin özgür biçim atlaması ve büyük bir binaya hızla yükselmenizi sağlayan özel kanca ipleri. Diğerleri ise tamamen yeni görünüyorlar, ancak oyuncuya hızlı bir iniş için melee silahlarını bir bez duyuru panosuna daldırmak ya da büyük bir düşüşe dalmak için bir ağaca dalmak benzer biçimde.

Dying Light 2 ek olarak, inlemenizi elde eden parkur tırmanma bulmacalarına da haizdir, ancak “Ubisoft tower” haritasından yararlanan oyunlardan bazılarının daha etkileşimli ve zorlayıcı olması, oyun mekaniğini ortaya çıkarır. Dying Light 2, asılı olduğunuzda yada nesneler üzerinde dengede kaldığınızda devamlı tükenen dayanıklılık ölçer meblağ. Hareketlerinizi daha büyük kulelere diğer oyunlarda olduğundan daha dikkatli bir şekilde planlamanız gerekir.

Nesneler ayrıca fiziğe daha akıllıca uymaktadır. Halatlardan sallanabilir, kamyonlar ve öteki çalgılar şeklinde hareketli nesnelerin üzerine atlayabilir ve kasalar benzer biçimde aslolanı nesnelerden asabilirsiniz. Ölen Işığı 2, selefinden çok daha azca hastalık duymalı, serbest bırakılan bir traversal sistem parkur fanlarının keyfine varacaktır.

Olumlu yönde görünüm

Ölen Işığı 2, selefinden inanılmaz bir yükselişe benziyor ve daha ciddi bir ses tonuyla dikkat çekiyor. Chris Avellone’un etkisi, tüm oyuna değinecek şeklinde gözüküyor, bu da replayabilite için bol miktarda fırsat sunan anlamlı bir dallanma anlatısı yaratıyor.

Techland, Waterworld ve Mad Max gibi franchise’lerle kıyamet sonrası güzel duyu bir geçişe sahip olan Dying Light 2 için inşa etmiş olduğu dünya hakkında daha fazla şey öğrenmekten heyecan duyuyor. Toplum devam ediyor, fakat bunu teknolojisiz, fakirlik ve çekişme içinde yapıyor. Açık dünya, Techland’a nazaran, orijinal oyundan dört kat daha büyük ve DLC’nin bir araya gelmesiyle beraber, bol miktarda lansman sonrası destek için planlarla birlikte. Avellone’u desteklemek için Techland, Dying Light 2’nin dünyasını iyileştirmek için iç yazı takımının büyüklüğünü de üçe katladı.

Dying Light 2, dört oyunculu kooperatifi sallamaya devam edecek ve arkadaşlarınızın dünyasında edindiğiniz her türlü yağma ya da edinim, kendinizle beraber geri gelecektir. Bir arkadaşınızın oyunundayken anlatıcınız ilerlemez, sadece yardım etmeyi seçerseniz, icra ettiğinız tüm seçimleri ve vakaları deneyimleyebilirsiniz.

Dying Light 2’nin henüz bir lansman zamanı yok, sadece daha çok bilgiye sahip olduğumuzda sizi bilgilendireceğiz. Xbox One, PlayStation 4 ve PC’ye gelmesi umuduyla.

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

teknodiot.com'un şekilli nick aracını denediniz mi?

Uğur Aydemir

TeknoDiot'un Genel Yayın Yönetmeni, bilgisayar ve yazılım dillerine düşkün, grafik tasarımla uğraşan, aynı zamanda tam zamanlı olarak çalışan biri.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu