DirectX 12 Nedir? DirectX 12 Ne İşe Yarar?
Bugün sizlere oyunlarda kullanılan bir yazılım olan DirectX hakkında bilgi vereceğiz. Detaylar makalemizde...
DirectX 12 nedir? Bilindiği üzere bilgisayarlar için oyun oluşturmak oldukça zahmetlidir. Dolayısıyla bu tür oyunları oluştururken amacına uygun bir şekilde oluşturulması oyun üreticilerinin ana hedefidir.
Oyun üreticileri genellikle herhangi bir problemle karşılaşmamak için; bilindik, popüler, belirli işlemci ve belleğe sahip donanımdaki markaları tercih eder. Xbox, PlayStation, Nintendo bunlara örnek olarak verebiliriz.
Günümüzde, bilgisayarlarda neredeyse sınırsız sayıda, her türlü ihtiyacı karşılayacak ve kolaylaştıracak donanım yapılandırması bulundurmaktadır. Pek çok farklı oyunun DirectX 12’nin avantajlarından faydalanması öngörülüyor.
DirectX Ne İşe Yarar?
DirectX Raytracing, oyunlarda gerçek ışığı simüle ederek, çevresel aydınlatma, yansımalar ve gölgeler gibi efektlerde çok gerçekçi ve güzel görünen grafikler ortaya çıkmasını sağlar.
NVIDIA, GeForce GPU’larda tam DXR desteği sağlamak için Microsoft ile çok yakından çalışıyor. GeForce RTX GPU’lar en başından ışın izlemenin gerektireceği iş yükünü karşılayacak şekilde tasarlanmıştır. Yalnızca GeForce RTX ekran kartlarında bulunan özelleştirilmiş RT çekirdekleri saniyede milyarlarca ışınlık bir performans ve DXR destekli oyunlar ve uygulamalarda 3 kata kadar daha yüksek kare hızı sunar. Bu, gerçek zamanlı ışın izlemeyi ilk defa mümkün kılıyor.
Bilgisayarların performansının tamamını kullanmakta Microsoft’un DirectX 12’si büyük rol oynuyor. DirectX 12 ile beraber oyunlarda hız artışı yakalayabileceğiniz gibi aynı zamanda da oyunlarınızı DirectX 12’yi kullanacak şekilde güncelleyebilirsiniz. Ayrıca, DiectX 12’de birçok yeni oyunu çalıştırmak için geriye dönük uyumluluk da mevcut.
DirectX, temelde bilgisayarınız ve Micsooft’un ile iletişim kurmayı amaçlayan bir yazılım. Ya da daha basite indirgediğimizde, Windws’un görsel ihtiyaçlarını sağlayan bir yazılım. Ayrıca birçok yenilik de içeriyor. 2D ve 3D vektör grafikleriyle alakalı gereksinimleri sağlayan ve aynı zamanda da ses çalabilen çeşitli programlama ara yüzleri içeren bir yazlım.
Eğer Windows 10 kullanıyorsanız, DirectX 12’den yararlanabilirsiniz, cihazınız bu sürümü destekleyecektir. Eğer DirectX 12’yi kullanmak istiyorsanız; Windows 10’u kullanmanız yeterli olacaktır.
DirectX 12 ile oynadığınız oyunlarda performans artışı görebilirsiniz. İş yükünü birden fazla çekirdekle paylaştığı için bu konuda zorluk yaşamamaktadır.
VRS, NVIDIA Turing GPU’lar (RTX 20 Serisi ve GTX 16 Serisi) tarafından kullanılan ve bir sahnenin farklı kısımları için farklı gölgeleme hızları kullanarak performansı artıran yeni bir render’lama tekniğidir. VRS, hareketi ve renk değişimini kare bazında ölçerek gökyüzü kaplamaları ve duvarlar gibi ihtiyaç olmayan karelerde gölgeleme hızını akıllıca azaltan NVIDIA Adaptive Shading’i destekler. VRS ayrıca sanal gerçeklik oyunlarında seçmeli render’lama için de kullanılabilir. Bu, baktığınız yeri daha ayrıntılı oluştururken çevrenizde bulunan ve odaklanmadığınız yerleri daha az detaylı olarak oluşturur.
DirectX 12 Özellikleri
- Hacim Döşeli Kaynaklar
- Koruyucu Tarama
- Tarama Sırası Görünümleri
- Döşeli Kaynaklar
- Yazılı UAV Erişimi
- Bağımsız Dokular
- Asenkron Bilgi İşlem