PUBG’de Erangel Haritası Tekrar Düzenlenecek!
Bundan iki sene önce oyunculara, PUBG’nin ilk haritası ve birçok oyuncu içinse ilk Battle Royale harita deneyimi olan Erangel sunulmuştu…
Tüm bu unsurları ciddiyetle göz önünde bulunduran PUBG geliştiricileri Erangel’i yeniden düzenlemeye karar verdi. O zamandan bu yana, PUBG’ye geliştirmeye ve yeni haritalar sunmaya devam edildi; bu da Erangel’in oyunculara temel PUBG deneyimi sunmasına rağmen miadını dolduğunu söylendi, bir harita olarak kalmasına neden oldu.
Bunun bilincinde olan geliştiriciler, özellikle ganimet ve belirme oranına ilişkin sorunları dile getiren oyunculardan geri bildirimleri aralıksız olarak topluyor ve analiz ediliyor. Tüm bu unsurları ciddiyetle göz önünde bulunduruan Bluehole ekibi Erangel’i yeniden düzenlemeye karar verdi. Bunun zorlu bir görev olacağını söyleyen ekip; “Erangel ve PUBG’nin popüler olmasını sağlayan büyüyü ve nostaljiyi bozmadan Erangel’e daha sonra çıkardığımız haritalarda kullandığımız görsel ve taktiksel özellikleri dahil etmek kolay bir iş olmayacak. Tam da bu sebeple, Erangel’i geliştirerek oyuncularımızla birlikte test etmek istiyoruz.” denildi.
İşte PUBG ekibinin açıklamaları;
” Böyle bir proje muazzam çaba gerektirecek ve birkaç aya yayılan aşamalar halinde tamamlanacak. Proje süresince değişiklikleri tamamlayıp uygularken, projenin bütününü bölümlere ayırarak test etmeniz ve ardından geri bildirimde bulunmanız için sizlere sunacağız. Böyle devasa bir değişikliğin ilk adımı olarak Erangel’deki ganimet ve belirme oranlarını düzenleyeceğiz ve bunu yarın test sunucusuna uygulamayı planlıyoruz. Bugün, ganimetlere ilişkin yapacağımız bu değişikliklerin hedefini ve hangi yönde olacağını sizlerle paylaşmak istiyoruz.” denildi.
“Yukarda da belirttiğimiz gibi, bu tür bir proje zaman, test süreçleri ve tekrar gerektirecektir. Açık teste tabi tutulan bu aşamalardan hiçbirinin, canlı sunuculara uygulanana kadar son halini almış olmayacağını özellikle belirtmek istiyoruz. Aynı şekilde, tüm testler, izlenimler, sızıntılar ve veri madenciliği de büyük resmin bir parçası olarak görülmelidir. Her test, sonrasında oyuncu geri bildirimi ve içsel veriyi beraberinde getireceğinden Erangel test sürecinin durumuna ilişkin olarak paylaşılacak resmi bildirimleri lütfen yakından takip edin.” denildi.
“PUBG’deki eşya belirme oranlarına ilişkin ana hedefimiz, olağanüstü zorlu şartlarda hayatta kalmaya çalışırken yaşanılan kargaşa ve oyuncuların kullanmak istediği silahlara sahip olmanın keyfi arasında bir denge oluşturmaktır. Bu hedefin kargaşa kısmını artıracak şekilde, PUBG’nin eşya belirme sistemi tamamen rastgeledir ve ganimetleri, her oyunda farklı şekilde dağıtan bir ana tablodan gelir. İlk haritamız olan Erangel’de, düşük belirme oranı büyük ölçüde rastgele olacak şekilde tasarlanmıştı. Sonrasında yeni haritaların çıkışıyla, oyunu oynama örüntüsü de değişmeye ve PUBG’nin ilk günlerine kıyasla gelişme göstermeye başladı. Bu da Erangel’den miras kalan ganimet sisteminin daha da göze çarpmasına yol açtı. Bu konuya ilişkin olarak aldığımız topluluk geri bildirimlerinin dünya genelinde artması sebebiyle, geliştirme ekibi bu sorunu çözmek için kolları sıvadı.” denildi.
“Aşağıdaki grafikte de görebileceğiniz gibi, Erangel’deki belirme oranı, Erken Erişim ve Şimdi arasında istikrarlı bir şekilde artırıldı. 2018 Nisan ayında, giysi eşyalarını haritadan çıkaran yama sonrasında bile, belirme oranlarını artırmak için yeni eşyalar ve aksesuarlar eklemeye devam ettik. Ancak yeni haritalara duyulan ilgi artmaya devam ettikçe, çok daha ciddi değişiklikler yapmayı düşünmeye başladık.” açıklamalarında bulunuldu.
Belirme Oranı ve Alma Oranı Arasındaki İlişki
Espor modunda oynayan profesyonel takımlarla, denge sorununu yalnızca belirme oranını düzenleyerek çözüp çözemeyeceğimizi görmek için eşya alma deneyimi testleri de yapılmış durumda. Espor modunda normal moda kıyasla daha yüksek eşya belirme ayarları etkin olduğundan, bu testi normal mod yerine espor modunda yaparak belirme oranı düzenlemelerinin yaratacağı etkiyi daha verimli test edilebileceği söyleniyor.
<Test edilen eşya oranı (sol) / Toplam eşya ve karşılığındaki değeri (sağ)>
<Eşya verimliliği >
Yukarıdaki yapılmış bu testte 15 alana yer vererek ganimet verimliliği incelenmiş durumda. Temel olarak, alınan ganimet yüzdesini geride bırakılan ganimet yüzdesiyle karşılaştırmak istenilmiş durumda. Tüm alanlarda alınan eşya oranı %67,85 idi ve bu oran, belirlen eşyalardan yaklaşık %33’ünün gereksiz ya da tekrar beliren eşyalar olduğu sonucuna işaret ediyor. Daha da detaya girdiğimiz zaman, belirli bir alanda yalnızca %19,7’lik bir ganimet verimliliği gözlemlenmiş durumda.
PUBG ekibi; “Bu test, eşyaların değerlerini artırmamız gerektiğinin yanı sıra oyuncuların bulundukları alanın önemine ve büyüklüğüne kıyasla iyi eşyalar bulamadığı alanlarda ganimet dengesi oluşturmamızın da ne kadar gerekli olduğunu görmemizi sağladı. Farklı alanların popülerliğini göz önünde bulundurmadan ganimet testleri de yaptık.
Tüm bunlara ek olarak, haritanın belli başlı alanlarında ganimet olarak alınabilen eşya türlerini analiz ettik, her alanın özelliklerini tanımladık ve oyuncuların tercihi doğrultusunda hangi alanlarda ganimet dengesi oluşturmamız gerektiği de dahil olmak üzere, oyuncuların tercih ettiği oyun örgülerini inceledik.
Erangel’deki her alanda, eşya alma oranında bariz bir fark olduğunu gördük ve ganimetlerin harita üzerinde uygun bir şekilde dağıtılması için ganimet dengesi oluşturmamız gerektiğine de karar verdik.” açıklamalarında bulundular. Diğer tüm detaylara buradan ulaşabilirsiniz.
Yani zahmet olmazsa artik bir azdaha az hatalar olsa ve sahayi daha net görsellerle doldursalar cok daha kullanisli olsa cok mutlu olcaz he bide şu ota b**a para istemeseler mis olcak
Pochinki’yi kaldırsınlar :))
Bence güzel karar cörcpul ve Nova gibi yerleri çoğalt salar daha iyi olır