Geniş Çaplı Valorant Rehberi: Valorant İncelemesi

Geniş Çaplı Valorant Rehberi: Valorant İncelemesi

Riot Games’in yeni FPS oyunu Valorant hakkında tüm detaylara bu makalemizden ulaşabilirsiniz. Geniş çaplı Valorant rehberi sizlerle!

Valorant PC’de oynanan 5’e 5, rekabetçi, karakter tabanlı bir birinci şahıs nişancılık oyunu. Keskin becerinin, büyük risklerin, ölümcül oynanışın ve bireysel başarı anlarının öne çıktığı Valorant, yaratıcı oyun tarzlarını ödüllendiriyor. Bu içeriğimiz de Valorant hakkında tüm detaylara ulaşabilirsiniz.

Oyunda oyuncular, karşılaşma boyunca oynayacakları ajanı kilitledikten sonra saldıranların savunuculara karşı olduğu 24 turda mücadele ederek kazanmaya çalışıyor.

Valorant’ta nişancılık büyük önem taşıyor ve Riot Games tüm oyuncular için ücretsiz 128-tick sunucular, dünya çapında birçok büyük şehirdeki oyuncuların 35 ms ping’in altında oynamasını hedefleyen global veri merkezleri, keskin vuruşları işleyebilmesi için özel olarak üretilmiş bir ağ programlaması (netcode) ve özel bir anti-cheat (hile karşıtlığı) sistemiyle yüksek duyarlılığa sahip bir oyun deneyimi sağlamaya kendini tamamen adamış durumda. Valorant’da nişancılık hassas, belirleyici ve ölümcül. Zafere ulaşmak yalnızca gösterilen beceri ve kullanılan stratejiye bağlı.

Yakın gelecekteki Dünya’da geçen Valorant’da tamamı gerçek bölgelerden ve kültürlerden olan global bir ajan kadrosundan seçimini yapacaksın. Ajanların her biri bilgi toplamak, konum güçlendirmek, düşman istihbaratına karşı gözcülük yapmak, savunulan noktalara sızmak, alan kontrolü ve dahası için kendilerine has taktiksel yeteneklere sahip. Bu yetenekler, doğru atışı yapabilmen için oyuncuya özgün taktiksel fırsatlar sağlayacak. İşte geniş çaplı Valorant rehberi sizlerle!

Valorant’ta Gelecek Yenilikler

Yeni Harita: ASCENT

Yeni Ajan: REYNA

Meksika’nın kalbinden kopup gelen Reyna, teke tek çatışmalarda düşmanını ezer ve aldığı her skorla daha da coşar. Yapabilecekleri tamamen saf beceri gerektirir ve onu ciddi şekilde performansa dayalı kılar.

Yeni Oyun Modu: Spike’a Hücum (Beta)

Savaş Bileti

Valorant Savaş Bileti, oyun oynayarak ilerleyebileceğin bir yol ve açabileceğin kozmetik ödüller sunacak. Ücretli yolun yanı sıra herkese açık bir adet bedelsiz yol da olacak. Tercihe bağlı ve ilave özellik olarak tasarlanan her şey, oyunu oynanışa etki etmeden kişiselleştirebilmen için.

Valorant Temel Özellikleri




Keskin Nişancılık: İyi nişan alan bir oyuncunun elindeki herhangi bir silah, elleri titreyen dürbünlü bir keskin nişancı tüfeğini her zaman yener. VALORANT’ta savaşlar milisaniyeler içinde bitebilir; çoğu kafadan öldürme anlık gerçekleştiği ve çoğu tüfek 3-4 mermiyle öldürdüğü için ölüm zamanları kısayken geri tepme de hata affetmez. Yani her atış önemli.

Silahlar: Ajanların tamamı, turdan tura belirlenen ekonomik sistem üzerinden tüm silahlara erişebilir ve onları satın alabilir. Silahlardaki geri tepme kontrolü ve durumsal konumlanma, hem stratejik değer hem de derinlemesine ustalaşma imkânı sağlıyor.

Ajanlar: Yetenekler, taktiksel bilgi akışı ve stratejik destek sağlayarak nişancılığın önüne geçmeden, ona eşlik etmeleri için tasarlandı. Her bir ajan, farklı durumlara yaklaşımını etkileyecek özel bir yetenek setine sahip.

Haritalar: Oyundaki her bir harita, geniş ölçekte çeşitli stratejileri ve takım kompozisyonlarını destekleyerek binlerce saatlik oynama ve ustalaşma imkânı sunacak şekilde tasarlandı.

Dünya: Valorant’ta, dünyanın farklı köşelerinden gelmiş savaşa hazır ajanlardan oluşan doğaüstü bir ekip, yıkıcı ve dünyayı değiştirebilecek denli geniş çaplı, varoluşsal bir tehditle çarpışıyor.

Valorant Teknolojisi

Riot Games tüm oyuncular için ücretsiz 128-tick sunucular, dünya çapında birçok büyük şehirdeki oyuncuların 35 ms ping’in altında oynamasını hedefleyen global veri merkezleri, keskin vuruşları işleyebilmesi için özel olarak üretilmiş bir ağ programlaması (netcode) ve özel bir anti-cheat (hile karşıtlığı) sistemiyle yüksek duyarlılığa sahip bir oyun deneyimi sağlamaya kendini tamamen adamış durumda. Valorant’ta nişancılık hassas, belirleyici ve ölümcül. Zafere ulaşmak yalnızca gösterilen beceri ve kullanılan stratejiye bağlı.

Oyun Sunucuları

Yukarıda anlatılanların hepsi, “Peeker’s Advantage (Dikiz Avantajı)” olarak bilinen ve nişancılık oyunlarında sık rastlanan bir teknik güçlük sonucunda, zayıf ya da düşük kalitede internet ve sunucu problemleri yüzünden saldıran oyuncunun savunan oyuncuyu o oyuncu daha tepki bile veremeden önce görebilmesi (ve ateş edebilmesi) durumuna karşı verdiğimiz mücadeleyi yansıtıyor.

Valorant pikseli pikseline mükemmel, yüksek duyarlılığa sahip oynanıştan daha azını kabul etmiyor ve Riot Games de bunu sağlamak için sahip olduğu üst düzey teknik deneyimi masaya koymakta kararlı.

Valorant Sistem Gereksinimleri

Önerilen sistem gereksinimleri – 60FPS

Maksimum sistem gereksinimleri – 144FPS

Minimum sistem gereksinimleri – 30 FPS

PC donanım önerileri:

[penci_related_posts dis_pview=”yes” dis_pdate=”no” title=”İLGİLİ İÇERİKLER” background=”” border=”” thumbright=”no” number=”4″ style=”grid” align=”none” withids=”88981,87004,85370,84860″ displayby=”recent_posts” orderby=”rand”]

Valorant Ajanları




Valorant, savaşa hazır on bir tane ajanla çıkış yapacak. İşte o Valorant ajanlar;

Phoenix (Birleşik Krallık)

Yıldızlardan aldığı gücü dövüş stilinin her noktasına yansıtan Phoenix, savaş alanını alevlerle ve patlamalarla aydınlatır. Arkasında destek olsun olmasın, bildiği gibi savaşmak için ileri atılacağından şüphen olmasın.

Jett (Kore)

Jett’in çevik ve darbelerden kaçmaya dayalı dövüş tarzı, başkalarının alamadığı riskleri almasını sağlar. Her çatışmada üstünlüğünü belli eder ve rakipleri daha nerede olduğunu anlamadan onları kesip biçmeye başlar.

Viper (ABD)

Zehir yüklü, çeşit çeşit kimyasal cihazı ile Viper savaş alanını kontrol altında tutarken düşmanın görüşünü de alt üst eder. Avını zehriyle değilse bile aklıyla mutlaka avcunun içine düşürür.

Sova (Rusya)

Sova düşmanlarını acımasız bir verimlilik ve titizlikle tespit eder, izlerini sürer ve onları yok eder. Özel yayı ve sıra dışı iz sürme yetenekleri ile ondan kaçsanız da asla saklanamazsınız.

Cypher (Fas)

Tek kişilik gözetleme ağı Cypher, düşmanın her hareketini bilir, her sırrını duyar ve her manevrasını görür. Cypher’ın gözleri hep üzerinizdedir.

Brımstone (ABD)

Hava araçları sayesinde Brimstone’un takımı her zaman 1-0 öndedir. Gereken her türlü işlevselliği titizlikle ve güvenle sağlaması, muharebe alanında bu kumandanı eşsiz kılar. 

Sage (Çin)

Sage gittiği her yerde kendini ve takımını güvende tutar. Öldürülen silah arkadaşlarını hayata döndürme yeteneği ve agresif saldırıları bertaraf edebilmesiyle, cehennemvari savaş meydanında etrafına huzur verir.

Omen

Omen gölgelerin içinde avlanır. Düşmanlarını kör eder, savaş alanını boydan boya kat eder ve paranoyanın, onun ne taraftan saldıracağını anlamaya çalışan rakiplerinin damarlarında gezinmesini sağlar.

Raze (Brezilya)

Bomba gibi bir kişiliğe ve kocaman silahlara sahip olan Raze, aramıza Brezilya’dan katılıyor. Kafa göz dalan oyun tarzıyla düşmanları saklandıkları deliklerden çıkarmakta ve dar alanları ”bam bam bam” temizlemekte üstüne yok.

Reyna (Meksika)

(Oyunla Birlikte Çıkacak Ajan)

Meksika’nın kalbinden kopup gelen Reyna, teke tek çatışmalarda düşmanını ezer ve aldığı her skorla daha da coşar. Yapabilecekleri tamamen saf beceri gerektirir ve onu ciddi şekilde performansa dayalı kılar.

Valorant Haritaları (Valorant Map)





Bind

Haven

Split

Ascent* (Oyunla Birlikte Çıkacak)

Valorant Silahları

Geliştirici ekibi “her şeyden önce oynanış” yaklaşımını benimsediği için her duruma uyacak bir silah olması gerektiğine inanıyoruz. Cephanelikte aşırı güçlü ya da “en iyi” denebilecek bir silah olmasın. Her şey güç ve ekonomi arasındaki dengeyi bulabilmeye dayansın.

Tabancalar

Pompalı Tüfekler

Hafif Makineli Tüfekler

Taarruz Tüfekleri

Keskin Nişancı Tüfekleri

Makineli Silahlar

Valorant Oyun İçi Mağaza




Valorant Puanları:

Kısaca VP, içerik açmak için kullanılabilen seçkin para birimini ifade eder. VP ancak VALORANT oyun istemcisi içinden gerçek para kullanarak satın alınabilir.

Radyanit Puanları:

Savaş Bileti: *(Oyunun Çıkışıyla Birlikte Çıkacak)

Ajan Kontratları

Kaplama Rotasyonu:

Silah ve Yakın Dövüş Kaplamaları

Benzersiz silah kaplamalarını Mağaza’dan alabilir, kontratlar ya da savaş bileti yoluyla edinebilirsin.

Halihazırda olan ve planladığımız tüm kişiselleştirmelerde (özellikle silah kaplamalarında) ne olursa olsun, tasarımın oynanışın önüne geçmemesine çok dikkat ediyoruz. Bir silahın karakteristik özelliği (modeli, animasyonu, görsel efektleri, sesi) herhangi bir kaplamayla değişebilse bile bu özelliklerin oyuncuya avantaj ya da dezavantaj olarak dönmesini istemedik. Kaplamalardan birinin bu çizgiyi aştığını fark edecek olursak, bunun bilinçli bir tercih olmadığını ve gerekli ayarlamaların yapılacağının bilinmesini isteriz.

Bunlara ek olarak, diğer oyuncuların yalnızca kaplamanın modelindeki değişiklikleri göreceğini de unutmamak gerekir. Doldurma, kuşanma animasyonlarından görsel efekt ve seslere kadar diğer tüm değişiklikler yalnızca kişisel oyun deneyimine yansıyacaktır (yani düşman, farklı kaplaması olan bir Vandal’ın sesini yine eskisi gibi duyacaktır.)

Radyanit Puanları

VALORANT, silah kaplamalarını geliştirmenin yollarından biri olarak Radyanit Puanı seçeneğini sunuyor. İlk seviye, kaplamayı aldığın anda açılır. Radyanit Puanlarını kullanarak her bir ilave seviyeyi açabilir; yeni görsel efektler, sesler, animasyonlar, özel bitirişler ve stillere kavuşabilirsin.

Radyanit Puanı kazanmanın başlıca yolu, bir savaş bileti edinmektir; ancak daha fazlasını Mağaza üzerinden de alabilirsin.

Kontratlar

Tüm oyuncuların aynı anda ilerletebileceği iki adet kontrat yuvası olacak. Karşılaşma ve görevler yoluyla kazanılan tüm XP’ler iki yuvaya da eşit şekilde işler; yani bir Ajan’ı açmakla savaş bileti ödüllerini kazanmak arasında seçim yapmak zorunda kalmazsın.

  1. yuva bir alışma aşaması belirteci veya Ajan Kontratı ile doldurulacak. Yeni oyuncular, 10 aşamalık bir alışma sürecinden geçecek. Bu alışma sürecini tamamladığında, kendi seçeceğin iki adet Ajan’ı açabileceksin. Alışma aşaması sona erdiğinde bir Ajan kontratı seçebilecek ve Ajanlara özel ödülleri açabilmeye başlayacaksın.
  2. yuva her zaman savaş biletine ayrılacak, bunun bir başka ismi de Hikâye Kontratı. Bu kontratta devamlı ilerleyecek ve ilerlerken ödüller kazanacaksın.

Valorant Ajan Kontratları

Her bir Ajan, 10 aşamalı bir kontrata sahip olacak ve bunlar tamamlandığında türlü türlü özel eşyaya sahip olacaksın. En önemli ödülse tabii ki yeni bir Ajan açabilmek olacak.

Ajan kontratı için deyim yerindeyse “kasabilir” ya da 5. aşamaya (yani doğrudan Ajan’a) kadar satın alım yoluyla ilerleyebilirsin. Bundan sonrası, yani 6-10. aşamalar tamamen oynanışla kazanılabilecek. Zehir gibi bir Viper oyuncusu olduğunu iddia etmeden önce bunu kanıtlamak zorunda kalacaksın yani.

Savaş Bileti, Namı Diğer Hikâye Kontratı (Oyunun Çıkışıyla Birlikte Gelecek)

Oyunun çıkışıyla birlikte gelecek olan VALORANT Savaş Bileti, VALORANT oynayarak ilerleyebileceğin bir yol ve açabileceğin kozmetik ödüller sunacak. Bu ücretli yolun yanı sıra herkese açık bir adet bedelsiz yol da olacak. Olay yine bildiğin gibi; tercihe bağlı ve ilave özellik olarak tasarlanan her şey, oyunu oynanışa etki etmeden kişiselleştirebilmen için.

Bilinen Sorunlar Giderilecek

Bu konu hakkında geliştirici ekip:

Valorant Kapalı Beta Süreci Nasıldı?

Valorant geliştirici ekibi kapalı beta ile ilgili birkaç açıklamada bulundu bu açıklamalar ise şöyle;

“Şu noktada Valorant Kapalı Betası’nın temel hedeflerini tekrar etmekte fayda var: Oyunumuzun teknik ve altyapısal açıdan, ayrıca hile karşıtlığı konusunda hazır olması; oyunu bizim kırk yıl düşünsek aklımıza gelmeyecek şekillerde oynadığınızı (ve oyunu kırdığınızı) izlemek ve tabii ki gelecek aylarda neye odaklanmamız gerektiğiyle ilgili fikirlerinizi almak.”

“Kapalı Beta bittikten sonra da geribildirimlerinize ihtiyaç duyacağız ve topluluğun ihtiyaçlarıyla yakından ilgilenmeye devam edeceğiz; bu konuda içinizi ferah tutun. Kapalı Beta’nın amacı oyun çıkmadan önce her şeyi “mükemmelleştirmek” değil. Esas amacı, biz bu maceraya hep birlikte, omuz omuza atılmadan önce her şeyin yerli yerinde olduğundan emin olmak.”

“Oyunu çıkartmaya hazırlanıyoruz çünkü bu hizmet ve bağlılık ilişkisini artık resmen başlatmak istiyoruz ve bu da ilk BÜYÜK adımı atmak anlamına geliyor. Lütfen bizim için yüksek standartlar belirlemeye ve bu standartlara uymamıza yardımcı olmaya devam edin.”

“Standartlara uymak demişken… Kapalı Beta’da bazı şeylerin yolunda gittiğini ama bazılarının da… tam gitmediğinin farkındayız. Bu durumlardan aldığımız derslerle ilgili dürüst bir değerlendirme yapmaya hazırız.”

Valorant Hileden Korunma Teknolojisi Bulunuyor mu?

Savaşların bir gecede kazanılmayacağının farkında bir ekip var. Özellikle de ne pahasına olursa olsun kazanmaya ant içmiş hilecilere karşı herkesin gözü önünde belli bir duruş belirlemişken. Tam da bu yüzden, sırf bu işe özgü bir hile tespit etme platformu ve bu platformdaki işleri zamanla geliştirmeye odaklı özel bir mühendis ekibi yer alıyor.

Harika bir başlangıç yapılamadığının farkındayız fakat Valorant kendi teknolojisine sahip olduğunuzda ipler kendi elinizde oluyor. Böylece geliştirme sürecinde hızlı ve her daim iletişim halinde oyuncularla olabiliyor. Mesela, Vanguard’ın her zaman açık olmasına yönelik endişelerinize kulak vererek lazım olmadığı zamanlarda Vanguard’ı devre dışı bırakmanıza olanak tanıyan bir özellik getiriliyor. Hilecilerin kendi yazılımlarını içeriye sızdırmalarına ortam sağlayan güvensiz sürücülerin çalışmasını engellendiğinde, bilgisayarınızın sıcaklığını takip etmenizi sağlayan sürücüleri de engellendiğini fark edince bu konuda geri adım atıldı.

Nihayetinde bu değişikliklerin niyetimizle ilgili iyi örnekler olduğunu umuyoruz; oyunlarımızın bütünlüğünü koruma önemsenmekte. Fakat bu durumun esasen alınan yol ve varmayı planlanan noktayla ilgili olduğunun da farkında bir ekip var.

Hile Koruması

Riot Games Valorant ekibi: Vanguard hilecileri takip etme ve caydırmakta etkili oldu mu? Yani… sorunun ilk kısmına cevabımız “evet” ama ikinci kısmı için “henüz değil” diyebiliriz. VALORANT ile birlikte Vanguard’la da ilk kez tanıştınız. Bu süre zarfında platformumuzu kullanarak yapılmasını engelleyebileceğimiz hileleri ve hile yapma şekillerini anlamamıza yardımcı olacak bir sürü bilgi topladık. Ama Kapalı Beta süresince, geliştirdiğimiz teknolojinin diğer yarısını oluşturan otomatik uzaklaştırma sistemimizi kullanmaya başlamadık; çünkü özellikle donanım uzaklaştırmaları söz konusu olduğunda nasıl bir tutum belirlememiz gerektiğini anlamak için vakte ihtiyacımız vardı. Oyun çıktıktan sonra bu durum değişecek.

Şu zamana kadar, hilecileri algılamamızı sağlayan girdileri tespit edebiliyor ve anlayabiliyorduk. Bu süreçte, uzaklaştırma dalgalarının çoğu Hile Koruması Ekibi tarafından tek tek elle incelendi ve uygulandı (ve buna rağmen şu ana kadar binlerce hileciyi uzaklaştırmayı başardılar). Fakat oyunun çıkışından itibaren, hilecileri tespit etme ve uzaklaştırma konusunda çok daha agresif, geniş kapsamlı ve otomatik bir yol izleyeceğiz.

Son bir hatırlatma: Her oyunda olduğu gibi oyunda oyunun tamamen hilesiz olacağının garantisini veremiyoruz fakat hile korumasına yönelik çabalarımızın siz unutsanız bile devam edeceğini temin ediyoruz. Bu sadece girizgâhtı, ileride sohbeti daha da koyulaştıracağız.




Rahatsız Oyuncu Davranışları

Valorant oynayan neredeyse herkes taciz edilmeden veya dikkati dağılmadan mücadele edebilmek istiyor. Böyle bir deneyimi garantilemek için gerekli araçları ve topluluğu kullanımınıza sunmaksa ekibin bir görevi. Değerlere sahip çıkmak ve sizin her karşılaşmanızda elinizden gelenin en iyisini yapmanıza yardımcı olmak için her gün özveriyle çalışmaya devam etmemiz gerektiğinin farkında bir ekip mevcut.

Ayrıca, topluluğu mümkün olan her alanda dinlemeye çabalıyoruz. Lütfen oyuncu destek talepleri, oyun içi raporlama sistemi ve sosyal medya üzerinden düşüncelerinizi paylaşmaya devam edin. Böylece bu sistemleri inşa eder ve gerektiğinde düzenlerken iki tarafın da beklentilerini gözetebiliriz. VALORANT’ı, oynamak isteyeceğiniz bir oyun olarak inşa etmek ve şekillendirmek için bu alana yönelik çalışmalarımızla ilgili gelişmeleri düzenli olarak paylaşacağız. Elimizden gelenin en iyisini yapmamız için bizi bu konuda dürtmeye devam edin.

Sunucular

Geliştirici ekip: Ayrıca, topluluğu mümkün olan her alanda dinlemeye çabalıyoruz. Lütfen oyuncu destek talepleri, oyun içi raporlama sistemi ve sosyal medya üzerinden düşüncelerinizi paylaşmaya devam edin. Böylece bu sistemleri inşa eder ve gerektiğinde düzenlerken iki tarafın da beklentilerini gözetebiliriz. VALORANT’ı, oynamak isteyeceğiniz bir oyun olarak inşa etmek ve şekillendirmek için bu alana yönelik çalışmalarımızla ilgili gelişmeleri düzenli olarak paylaşacağız. Elimizden gelenin en iyisini yapmamız için bizi bu konuda dürtmeye devam edin.

Valorant Nasıl İndirilir?

Aşağıdaki link üzerinden Valorant’ı ücretsiz olarak indirebilir ayrıca üyelik işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Sonrasında Valorant hesabı oluşturup oyunu bilgisayarlarına ücretsiz bir şekilde indirerek hemen oynamaya başlayabilir.

Valorant Hazır mı?

Geliştirici ekip:

Beta sürecinde, oyun dengesini nasıl ele almamız gerektiği ve gelecekte denge sorunlarını nasıl tanımlayabileceğimiz hakkında çok fazla şey öğrendik. Hareket ederken veya yürürken elde edilen isabetlilikle ilgili sorunlarınız kulağımıza geldi. Ayrıca, düşmanların birden fırlamış gibi göründüğü ve hâlâ koşuyormuş gibi görünürken kafa atışıyla vurulduğunuz durumlardan da haberdarız. Bu gibi sorunlarla hızlı bir şekilde ilgilenmek için çalışacağımızdan emin olabilirsiniz.

Bu beta süreci, kabul edilebilir oyun tarzlarıyla kabul edilemez olanları (örn. bir oyun tarzının kurallara uygun ve zekice olduğunu veya bir hatayı veya açığı kullandığını) ayırt etmemize de yardımcı oldu. Oyun bütünlüğüyle ilgili beklentilerimizin dışında kalarak yetenek kombolarını çok aykırı şekillerde kullanan veya piksel düzeyinde mükemmel zamanlamalara imza atan örnekler de gördük. Şu anda yeni sorunlar baş gösterdiğinde çok daha hızlı eyleme geçebilmek ve haritadaki daha temel açıkları çözebilmek açısından kendimize daha çok güveniyoruz.

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Exit mobile version