League of Legends 10.14 yama notları yayınlandı. Bu yamada bir süredir oyunda görmediğimiz şampiyonlar güçlendirme aldı.
League of Legends 10.14 yama güncellemesi yayınlandı bizlerde sizlere güncelleme notlarını paylaşıyoruz. Bu yamada Alistar, Ezreal ve Karthus gibi bir süredir zorlanan eski dostlarımıza yardım ediliyor. Ayrıca şu anda biraz fazla güçlü olan bazı şampiyonları da dengeleniyor.
Yenilmez Nautilus, Sihir Üstadı Shaco, Sihir Üstadı Kog’Maw, Sihir Üstadı Zoe, Sihir Üstadı Zoe Prestij Serisi, Zebani Vel’Koz ve Zebani Karthus, Zebani Kennen gibi kostümlerin ilerleyen yamalarla geleceğini öğreniyoruz.
İşte daha detaylı olan yama notlarını sizlerle detaylı olarak paylaşıyoruz. Detaylar aşağıda…
League of Legends 10.14 Yama Notları
Alistar
Kudretli minotorumuza korkutucu yumruklarını kullanabilmesi için daha fazla imkân sağlayarak onun uzun süren savaşlarda rakiplerine Vadi’yi dar etme becerisini arttırıyoruz.
Q’nun bekleme süresi azaldı. BEKLEME SÜRESİ 17/16/15/14/13 saniye ⇒ 15/14/13/12/11 saniye
Ezreal
Ezreal şu anda hem koridorda hem de orta ve ileri safhalardaki çatışmalarda, verdiği hasara kıyasla fazla güvende. Dolayısıyla rakiplerinden devamlı kaçabilme becerisini zayıflatıyoruz. Bekleme süresini arttırıyoruz ama yine de aşırıya kaçmıyoruz. E’sini savaşlarda iki defa kullanması hâlâ mümkün ama artık daha dikkatli davranması gerek.
E’nin bekleme süresi arttı. BEKLEME SÜRESİ 25/22/19/16/13 saniye ⇒ 28/25/22/19/16 saniye
Karthus
İki ana rolüne odaklanarak Ölümşakıyan’a biraz daha ölüm getiriyoruz. Ormancı Karthus’un canavarlara verdiği hasarı azaltıp rakip şampiyonlara verdiği hasarı arttırıyoruz. Böylece artık eskisi kadar orman kampı temizlemeye yönelik bir şampiyon olmayacak. Ayrıca Karthus’a verdiğimiz güç, erken safhalarda hayatta kalma becerisini ve genel olarak verdiği hasarı arttırarak orta koridordaki Karthus’u da canlandıracak. Böylece diğer orta koridor şampiyonlarıyla daha rahat başa çıkabilecek. E’sini daha yüksek hassasiyetli ve kolay anlaşılır olacak şekilde temizlememiz de cabası!
Taban can ve hareket hızı arttı. Q’nun hasarı arttı; canavarlara verdiği hasar azaldı. E’nin mana yenilemesi artık her zaman etkin; saniye başına verdiği alan etkili hasarın tetiklenme sıklığı arttı.
Q Skili: HASAR 45/65/85/105/125 (+0,3 Yetenek Gücü) ⇒ 50/70/90/110/130 (+0,35 Yetenek Gücü) CANAVARLARA YÖNELİK HASAR AZALTMASI %0 ⇒ %15
E Skili: MANA YENİLENMESİ Yalnızca yetenek kapalıyken etkin ⇒ Her zaman etkin ALAN ETKİLİ HASARIN TETİKLENME SIKLIĞI Saniye başına bir kez hasar verir ⇒ Saniye başına dört kez hasar verir (saniye başına verilen hasar miktarı ve mana bedeli değişmedi). Çürüt’ü devre dışı bırakmak, tek bir tetiklenmede verilen hasarı verir.
Kha’Zix
Bu böceğin pençeleri artık daha keskin. Kendisi ortalama ve üst düzeydeki oyuncuların elinde düşük bir güç seviyesine sahip ve küçük bir güçlendirme getirerek onu seçkin düzeydeki oyuncular için de daha dengeli bir noktaya ulaştırabileceğimizi düşünüyoruz. Ne de olsa değişim iyidir.
Ayrı düşmüş rakiplere verilen ilave hasar arttı.
Q skili: AYRI DÜŞMÜŞ HEDEFLERE VERİLEN İLAVE HASAR %100 ⇒ %120
Pyke
Bu kanlı canavarı orta koridordan uzaklaştırıyor ve oyuncuları onu destek rolünde oynamaya teşvik etmeye çalışıyoruz. Pyke atik bir suikastçı olarak rakiplerine fazla kolayca dalıp çıkabiliyor. Ayrıca orta koridordaki Pyke, alt koridora kıyasla daha fazla deneyim kazanabiliyor. Sahip olduğu bu avantajları etkisiz hale getirmek için, zırh büyüme oranını sınıfının en iyisi değil de biraz altı olacak şekilde azaltıyor ve haritada gizli gizli dolaşma kabiliyetini zayıflatıyoruz. Bu değişiklikler daha çok haritada dolaşma hızını arttırmak için W’sunu önceden geliştiren orta koridor Pyke’ı etkileyecek. Bunların yanı sıra, alt koridorda rakiplerini çekmeye çalıştığında daha az cezalandırılması ve zıpkınını daha sık kullanabilmesi için Q’sunun gücünü arttırıyoruz.
Taban özellikleri: BÜYÜ DİRENCİ BÜYÜME ORANI 1,5 ⇒ 1,25 – ZIRH BÜYÜME ORANI 5 ⇒ 3,5
Q Skili: BEDEL 70 Mana ⇒ 50/55/60/65/70 Mana BEKLEME SÜRESİ 12/11/10/9/8 saniye ⇒ 10/9,5/9/8,5/8 saniye TABAN HASAR 75/125/175/225/275 ⇒ 85/135/185/235/285
W Skili: İLAVE HAREKET HIZI %40/45/50/55/60 ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde %40
E Skili: TABAN HASAR 95/125/155/185/215 ⇒ 105/135/165/195/225
Riven
Şu anda meta olan dizilimler Riven’ın oynanış tarzına uymadığı için, derinliği ve genişliği kötü durumda ve kendisi biraz sürgün edilmiş gibi hissediyor. Dayanıklılığa yönelik mevcut meta dizilimlerine (Kara Balta ve Ölümün Dansı) kıyasla, daha çok hasara yönelik dizilimlerini (Canbiçen, Youmuu’nun Hayaletkılıcı ve Kanasusamış) güçlendirerek kendine gelmesini sağlıyoruz.
Pasifin ilave hasarı arttı. İLAVE HASAR 1-18. seviyelerde toplam saldırı gücünün %25-50’si ⇒ 1-18. seviyelerde toplam saldırı gücünün %30-60’ı (can çalma ve kritik vuruşlar için de geçerli)
Sejuani
Sejuani ve Bristle’ın profesyonel düzeyde baskın hale gelme eğilimi olduğu için, geçmişte dikkatli davrandık. Hâlâ onları güçlendirmekte biraz tereddüt etsek de verdikleri hasarı arttırarak buzlarını çözüyoruz.
E’nin taban hasarı arttı, Buz etkisinin sersemletilen rakip şampiyonlar üstündeki bekleme süresi azaldı ve tüm yetenek seviyelerinde sabit.
E Skili: TABAN HASAR 40/90/140/190/240 ⇒ 55/105/155/205/255 – BUZ’UN BEKLEME SÜRESİ 1/7/14. seviyelerde, Buz etkisi sersemletilen rakip şampiyonların üstünde 10/9/8 saniyeliğine birikmez ⇒ 1-18. seviyelerde, Buz etkisi sersemletilen rakip şampiyonların üstünde 8 saniyeliğine birikmez
Trundle
Bu tehlikeli trol, profesyonel düzeyde korku salmaya devam etmekte kararlı. 9.6 Yaması’nda getirdiğimiz güçlendirmeyi geri alıyoruz ve bunun, erken safhalardaki orman temizleme hızını ve düello kabiliyetini azaltacağını umuyoruz.
W’nun ilave saldırı hızı ilk yetenek seviyelerinde azaldı.
W Skili: İLAVE SALDIRI HIZI %30/47,5/65/82,5/100 ⇒ %20/40/60/80/100
Varus
Tıpkı Trol Kralı gibi, Varus da profesyonel düzeyde güvenli bir seçim (veya kırmızı takımın ilk yasaklaması) olmaya devam ediyor. Diğer nişancıları koridordan ayrılmak zorunda bırakmakta daha az etkili olması için, erken safhalardaki dürtme potansiyelini hedef alıyoruz.
Q’nun azami ilave hasar oranı artık sabit değil. E’sinin taban hasarı ilk yetenek seviyelerinde azaldı.
Q Skili: AZAMİ İLAVE HASAR ORANI Toplam saldırı gücünün %150’si ⇒ Toplam saldırı gücünün %125/130/135/140/145’i (asgari hasar her zaman azami hasarın %66’sı)
E Skili: TABAN HASAR 70/105/140/175/210 ⇒ 50/90/130/170/210
Volibear
Şimşekli ayımız, özellikle de ortalama beceri düzeyindeki ormancıların elinde gördüğü her şeye saldırıyor. Onu ormandaki temizleme hızını ve hayatta kalma kabiliyetini dengeli hale getirecek şekilde zayıflatıyoruz.
Taban saldırı hızı azaldı. Canavarlar üstünde kullanılan W’nun iyileştirme etkisi yarıya indi. SALDIRI HIZI 0,66 ⇒ 0,625
W Skili: YARALI RAKİPLERDEN KAZANDIĞI İYİLEŞME Minyonlara karşı %50 etkili ⇒ Minyonlara ve canavarlara karşı %50 etkili
Wukong
Wukong şu anda biraz fazla güçlü, dolayısıyla dönerek kontrolden çıkmadan önce alan etkili takım savaşı bozma gücünü azaltıyoruz.
R’nin havaya savurma süresi azaldı. HAVAYA SAVURMA SÜRESİ 0,75 saniye ⇒ 0,6 saniye
Zed
Zed’i gölgelerden çıkararak yüksek elolardaki gücünü heyecan verici bir şekilde arttırıyoruz. Böylece ninjamız kombolarında daha tutarlı hale geliyor ve rakiplerini alt etme potansiyelini arttırıyor. Evet, doğru duydunuz. Oyun 3. Sezon’dan beri önemli ölçüde değişti. Biz de bunu hesaba katarak ta 3.13 Yaması’nda getirdiğimiz W hızı zayıflatmasını geri alıyor ve yeteneği daha erişilebilir kılıyoruz. Artık komboları daha akıcı ve güçlü hissettirecek ve Zed shuriken’lerini daha etkili bir şekilde kullanabilecek.
W’nun atış hızı arttı; bekleme süresi ilk seviyelerde azaldı. ATIŞ HIZI 1750 ⇒ 2500 BEKLEME SÜRESİ 22/20/18/16/14 saniye ⇒ 20/18,5/17/15,5/14 saniye
Rünler
Yırtıcı
Yırtıcı beklediğimizden daha zayıf. Bu yüzden ince ayarlamalar yapmaya devam ediyoruz. Diğer anahtar rünlerle mücadele edebilmesi için, ona bazı güçlendirmeler getiriyoruz.
Sihirdar Büyüleri
Hayalet
Hayalet’e 10.12 Yaması’nda getirdiğimiz değişiklikler, büyünün bekleme süresini arttırarak onu birazcık zayıflattı. Dolayısıyla hızla istediğimiz noktaya getirebilmek için, Hayalet’e ek güçlendirme getiriyoruz.
İLAVE HAREKET HIZI 1-18. seviyelerde %20-40 ⇒ 1-18. seviyelerde %24-48
10.14 İle Giderilen Hatalar
- Syndra’nın azami menzilden kullanılan Q – Karanlık Küre yeteneği, artık E – Zayıflara Acıma yeteneğiyle birlikte tutarlı bir şekilde kullanılabiliyor.
- Karthus’un E- Çürüt yeteneğinin ipucu, artık seviye başına artan mana bedelini gösteriyor.
- Shaco artık yalnızca kopyasıyla yardım ettiği alt etmeler için asist alıyor.
- Hızını Al rününü kullanan şampiyonlar, artık kazandıkları ilave hareket hızını rakip dirilene kadar korumuyor.
- Singed’in Q – Zehirli İz yeteneği, artık renk körü modunda maviye dönüşüyor.
- Diana’nın E – Ay Koşusu yeteneğinin bekleme süresi, artık Q – Hilal Saldırısı yeteneğinin Ay Işığı büyü kalkanları tarafından engellendiğinde sıfırlanmıyor. Ayrıca Q – Hilal Saldırısı yeteneğinin Ay Işığı, yeteneği büyü kalkanıyla engelleyen şampiyonlara uygulanmıyor.
- Yuumi’nin W – Sen ve Ben! yeteneğinin yapışma simgesi, artık Yuumi’nin yapıştığı şampiyon üsse döndüğünde mini haritadan kaybolmuyor.
- Volibear Yırtıcı rününü etkinleştirdikten sonra R – Fırtınaçağıran yeteneğini kullandığında artık katledilene kadar tüm yer değiştirme etkilerinden etkilenmez hale gelmiyor.
- Jhin artık bazı durumlarda Pasif – Suflör yeteneğinin dördüncü atışı yerine E – Esaret Çiçeği kapanı yerleştirmiyor.
- Neeko’nun Q – Tohum Tuzağı yeteneğinin bekleme süresi, Neeko onu kullandıktan sonra Aphelios’un kılığına büründüğünde anında sıfırlanmıyor.
- Hızını Al rünü artık Zoe’nin E – Hınzır Uyku Baloncuğu yeteneğiyle doğru şekilde tetikleniyor.
- Heimirdinger’ın Q – H-28G Evrim Tareti yeteneğiyle yerleştirdiği taretlere yaklaşmak ve onları tetiklemek, artık Alev Kusan etkisini tetiklemiyor.
- Sonsuz Uçurum’daki porolar artık Alev Kusan etkisini tetiklemiyor.
- Oyuncu Çarp’ı seçmişse artık Zyra’nın, Gnar’ın ve Yorick’in Önerilen Eşyaları orman eşyalarını da gösteriyor.
- Sett’in E – Surat Dağıtan yeteneğiyle minyonların veya orman canavarlarının yerlerini değiştirmek, artık onların isabet alanlarını genişletmiyor.
- Nunu ve Willump’ın Pasif – Freljord’un Çağrısı yeteneğinin biçme saldırısıyla Leona’nın Pasif – Güneş Işığı yeteneğini tetiklemek, artık pasiflerinin oyun boyunca kullanılamamasına yol açmıyor.
- Shyvana’nın ejderha biçimindeyken kullandığı Q – Çifte Isırık yeteneği, artık totemlere ve Illaoi’nin dokunaçlarına çifte hasar veriyor.
- Yuumi Kadim Ejderha’ya saldırdığında ve daha sonra W – Sen ve Ben! yeteneğini kamuflaja bürünmüş bir takım arkadaşı üstünde kullandığında, Kadim Ejderha artık bağ menzilini kaybetmiyor.
- Donduran Çarp artık Yenilmez yükü sağlıyor.
- Cho’Gath’ın W – Yabani Çığlık yeteneği, artık Yampiri Yengeç’i susturuyor.
- Sylas Elise’ten çaldığı E2 – Örümcek İnişi yeteneğini katledilirken kullanırsa, artık onun ultisini tekrar çalana dek yeteneğe sahip olmuyor.
- Taric oyunda ilk kez katledildiğinde artık sağ omzunun üstündeki mücevherler kaybolmuyor.
- Renekton’un R – Sahip yeteneği gibi hasar veren harelere sahip yetenekler, artık şampiyon dirilme halindeyken (örneğin Koruyucu Melek’le) yakınındaki rakiplere hasar vermeye devam etmiyor.
- Ivern’ün W – Yeşert yeteneğiyle ince duvarlar arkasında çıkardığı çalılar, artık rakip için kısmen görünmez halde olmuyor.
- Artık imlecinizi seviyesi yükseltilmemiş yeteneklerin üstüne getirdiğinizde, yeteneğin ipucu onun henüz öğrenilmediğini belirtiyor (Bu yeteneği henüz öğrenmedin!).
- Aphelios’un R – Ay Işığı Nöbeti yeteneğinin hasarı, kritik vuruş eşyalarıyla birlikte kullanıldığında artık yeteneğin ipucuyla uyuşuyor.