Tiktok Takipçi Satın Al

League Of Legends 14.2 Yama Notları Yayınlandı

Yeni yayınlanan 14.1 Yaması, şampiyonlar arasında Camille ve Illaoi gibi bazılarına yüzey şekli değişiklikleriyle güç kazandırırken, Ezreal ve Fizz gibi diğerlerinin işlerini yeni eşya seçeneklerinin etkisiyle zorlaştırdı veya kolaylaştırdı. Denge değişikliklerinin yanı sıra bazı eşyaları yeniden düzenleyerek oyun deneyimini iyileştirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, yaşam kalitesini artırmak için bir dizi değişiklik de bulunuyor.

Yamada Öne Çıkanlar


League Of Legends 14.2 Yama Notları Yayınlandı

Vahşi Avcı Sivir, Riven, Vi, Talon, Üç Erdem Akshan ve Mukadder Yasuo 24 Ocak 2024 saat 23.00’te piyasaya sürülüyor. Yeni şampiyon Yavru Alev ve Semavipullu kostümü ise 31 Ocak 2024 saat 23.00’te oyuna ekleniyor.

Vanguard

Riot, önümüzdeki haftalarda hile karşıtı yazılımı Vanguard’ı sunacak. Bu yazılım, League of Legends ve Teamfight Tactics oyunlarında gereklidir ve 14.2 Yaması’ndan sonra bilgisayarınızın uyumluluğunu test etmek için bir tanılama testi yapılacaktır. Test başarısız olursa tekrar yapılabilir ve kullanıcılar da Ayarlar menüsünden testi yeniden başlatabilirler. Vanguard hemen etkinleştirilmeyecek ve kullanılmaya başlanmayacak, oyunculara hazırlanmaları için süre verilecek.

Windows Sürümü Gereksinimi Güncellemesi

League of Legends ve Teamfight Tactics oyunları için 14.4 Yaması’nın çıkacağı 21 Şubat Çarşamba gününden itibaren Windows 7, 8 ve 8.1 desteğini sonlandırıyoruz. Bu değişiklik, eski işletim sistemlerinin stabilite ve performansını korumak için gereklidir. Kullanıcılar, oynamaya devam etmek için sistemlerini güncellemelidir.

MMR ve Eşleştirme

Aşama düşme koruması kapsamındaki oyun sayısı azaltılıyor, bu değişiklik özellikle ardışık mağlubiyet yaşayan oyuncuları etkileyecek. Elmas 1 ligi oyuncularının bazılarının negatif LP kazanımlarıyla ilgili bir hata giderildi, ancak bu sorun hemen çözülemez, birkaç maç sonrasında otomatik olarak düzelmesi bekleniyor. Ayrıca, Demir IV’e yerleştirilmesi gereken oyuncuların yanlışlıkla Demir II’ye yerleştirilmesi hatası da düzeltildi.

14.1 Yaması: Değişikliklerin Değerlendirmesi

14.1 Yaması sonrası dengenin iyi olduğu, ancak anlık hasarın arttığı belirtiliyor. Yıldırım Asası ve Kan Şarkısı gibi eşyaların güçlü olduğu ve bunların zayıflatılacağı ifade ediliyor. Yetenek gücü değerlerinin genel olarak arttırıldığı ve eşyalardaki yetenek hızı miktarlarının azaltıldığı bildiriliyor. 14.2 Yaması’nda anlık hasarı azaltmayı hedeflediklerini ve nitelik kristali değişiklikleriyle birlikte bazı eşyaları ve şampiyonları zayıflatacaklarını belirtiyorlar. Anlık hasarın azaltılmasını hedefleyen kapsamlı bir araştırmanın yapıldığı ve 14.3 Yaması’ndan sonra daha fazla değişiklikin geleceği ifade ediliyor. Uzun vadede hedeflerinin anlık hasarı 13.24 Yaması seviyesine indirmek olduğu belirtiliyor.

Nitelik Kristali Değişiklikleri

Bu yamayla, nitelik kristallerinde daha zorlu ve yanlış seçimlerin daha az cezalandırıldığı seçenekler sunulacak. Zırh ve büyü direnci seçimi gibi açık olan tercihlerin taktiksel derinliği artırılacak. Alışılmadık koridor rakipleri nedeniyle yanlış nitelik kristali seçimlerinin önüne geçilecek. Bu değişikliklerle, oyuncular daha çeşitli ve daha az cezalandırıcı seçeneklere sahip olacak.

Şampiyonlar

Smolder

Smolder adında birinin 31 Ocak 2024 saat 23.00’ten itibaren alt koridorda alev saçacağı belirtiliyor.

Ahri

Ahri’nin 14.1 Yaması’nda yetenek hızı seçenekleri azaldığı için E yeteneğinin bekleme süresi azaltılacak, böylece rakipleri daha sık yakalayabilecek. Ayrıca, Fizz veya Akali gibi zorlu eşleşmelerde daha güvenilir bir kaçış seçeneği olacak. BEKLEME SÜRESİ: 14 saniye ⇒ 12 saniye

Blitzcrank

Blitzcrank, 14.1 Yaması’nda hasarını ve dayanıklılığını düşürerek aşırı agresif oynadığında daha sık cezalandırılmasını sağlamak için değişikliklere tabi tutuldu. Ayrıca, rakip şampiyonları çekmek için daha fazla hasara ihtiyaç duyacak.

Briar

Briar’ın zırh deşme dizilimi çok güçlüyken eli ağır dizilimi zayıf kaldığından, bu yamada Briar’ın yetenek setini can ve isabet halinde hasarla uyumlu hale getirilerek zırh deşme ve kritik vuruşun gücü azaltılıyor, böylece iki dizilimin gücü birbirine yaklaştırılıyor.

Camille

Üst koridordaki yüzey şekillerinin değişmesiyle Camille’in gücü azaldı ve İlahsindiren gibi favori bir eşyanın kaldırılması da etkili oldu. Bu yamada, kaybettiği gücün telafisi olarak koridordaki rakipleriyle daha tutarlı bir etkileşim sağlayabilecek şekilde güncellemeler yapılıyor.

Darius

Hızkesen’in gücünün azalmasıyla Darius’un rakiplerine karşı daha etkili olması için güçlendirmelere ihtiyacı var. Bu güçlendirmeler, ultisi hariç diğer yeteneklerinin hasarını ve can artışını hedefliyor çünkü bunlar Darius’un daha az rahatsız edici özellikleri. Mana bedeli güçlendirmesi ise özellikle koridorda sık sık Q kullanması gereken durumlarda mana yükünü hafifletmeyi amaçlıyor. Bu değişiklik, E yeteneğini sık sık kullanmasını teşvik etmiyor ancak Q kullanımını kolaylaştırıyor.

Ezreal

14.1 Yaması’nda Ezreal’ın araçları köreldi ve bazı eşyalar artık eskisi kadar etkili değil. Son güncellemeyle bir miktar güç kazansa da yeterince güçlenmediği açık. Bu yüzden daha zor kullanılan yeteneklerini güçlendirerek, hasar vermek için sadece Gizemli Atış’a bel bağlamasını engelliyoruz.

Fizz

Fizz, güçlü suikastçı eşyalarıyla dolu bir havuzda yüzüyor ve istemediği nitelikleri almadan istediği niteliklere ulaşabiliyor. Son mikro yamaya rağmen hâlâ fazla hasar veriyor, bu nedenle yetenek gücü oranlarını düşürerek hasar miktarını azaltıyoruz. Hem Fizz’i hem de eşyalarını zayıflatıyoruz, çünkü Yıldırım Asası’nın Fizz’in toplam gücündeki küçük bir kısmı olduğunu düşünüyoruz.

Garen

Garen, 14.1 Yaması’nda zayıflayan şampiyonlardan biri oldu ve Hızkesen’e yapılan güçlendirmelerin onu yeterince güçlendiremediği görüldü. Bu değişikliklerle hem hasarını hem de dayanıklılığını artırmayı hedefliyoruz. Yenilmez rünüyle erken safhalardaki düellolarında daha güçlü olması için sinerjiyi arttırıyoruz ve savunma yeteneğini daha tutarlı ve öğrenilebilir hale getiriyoruz, hem kendisi için hem de rakipleri için.

Gragas

Gragas, özellikle ormancı rolünde 14.1 Yaması’nda zayıfladı. Dayanıklılığını artırmak için Gece Tırpanı ve eski Gölgealev’e güveniyordu, bu nedenle bu özelliklerini güçlendiriyoruz. Ayrıca ultisinin bekleme süresini azaltarak baskınlarını sıklaştırıyor ve onu ormanda daha etkili hale getiriyoruz.

Gwen

14.1 Mikro Yaması’nda Gwen’i fazla zayıflattık, bu yüzden getirdiğimiz zayıflatmanın bir kısmını geri alıyoruz.

Hwei

Yeni eşya sisteminde yetenek hızının azalması Hwei’yi zorluyor. Bu nedenle kitle kontrolü yeteneklerinin bekleme sürelerini genel olarak düşürerek, oyundaki etkisini artırıyor ve çatışma dağıtma yeteneklerinin daha tutarlı olmasını sağlıyoruz.

Illaoi

Illaoi, duvarların azalması ve temel eşyalarından bazılarını kaybetmesi nedeniyle zorlanıyor. Dokunaçlarla etkileşimi daha sonraki bir güncellemede düzenlemeyi planlıyoruz, ancak şu an Illaoi’yi kaybettiği güce karşılık biraz güçlendiriyoruz.

Jax

Jax, İlahsindiren’in kaybına rağmen gücünde büyük bir düşüş yaşamadı çünkü alternatif eşyalara sahip. Uzun süredir üst koridorda güçlü olan Jax’in biraz zayıflatılması gerekiyor. Erken oyunda fazla güçlü olmasına rağmen ileri aşamalardaki etkisini korumak için birincil takas yeteneğini zayıflatıyoruz ve daha fazla altın kazanması için teşvik ediyoruz.

Karma

Karma, son zamanlarda zaten pek güçlü değildi ve 14.1 Yaması’ndaki değişiklikler bu durumu daha da kötüleştirdi. Onu güçlendirmek için yetenek gücü oranlarını artırmayı planlıyoruz, böylece hem destek hem de orta koridor rollerinde etkili olabilirken, üst koridorda oynanan tank Karma’yı yeniden popülerleştirmiyoruz.

Karthus

Karthus, 14.1 Yaması’ndaki değişikliklerle zayıflayan şampiyonlardan biri oldu ve önceki rollerinde artık eskisi kadar etkili değil. Onun güçlenmesi için doğrudan hasarını artıracak değişiklikler getirerek genel olarak güçlenmesini sağlıyoruz.

Rumble

Rumble şu anda çok fazla hasar veriyor, bu yüzden bu durumu azaltmak için çözümler arıyoruz. Özellikle erken safhalarda rakiplere karşı çok güçlü olduğu için Q yeteneğinin taban hasarını azaltıyoruz. Ayrıca E yeteneğini, rakiplerin büyü direncini kolayca eksiltememesi için zayıflatıyoruz.

Shen

Shen, yeni eşyalar nedeniyle zayıflayan şampiyonlardan biri. Onu güçlendirmek için erken oyundaki kaybettiği gücün bir kısmını geri veriyoruz ve taban saldırı gücünü artırarak erken oyundaki takasların daha etkili olmasını sağlıyoruz.

Teemo

Teemo, mikro güncellemedeki zayıflatmaya rağmen hala aşırı güçlü olduğundan yeniden zayıflatılıyor. Habaset ile mükemmel uyum sağlayarak sıkça kullanılabilen ultisinin yük yenilenme süresini artırıyoruz. Ayrıca E yeteneğinin isabet halinde verdiği hasarın yetenek gücü oranını düşürüyoruz çünkü bu yetenek büyük bir toplam hasar sağlıyor ve biraz zayıflatılması gerekiyor.

Twisted Fate

Twisted Fate’in yeni eşya sistemindeki çeşitliliği artırma çabaları, oyuncuların farklı eşya dizilimlerini kullanma özgürlüğünden yararlanmasını hedefliyor. Bu değişiklikler, özellikle saldırı gücü odaklı eşyaları tercih eden oyuncular için faydalı olacak şekilde tasarlanmıştır. SG Twisted Fate oyuncuları için özel olarak yapılan bu ayarlamalar, genel oyuncu kitlesi için de faydalı olacak şekilde tasarlanmıştır. Yetenek gücünün hala birincil seçenek olacağı, ancak alternatif dizilimlerin de artık mümkün olacağı belirtilmektedir.

Veigar

Veigar’ın suikastçılara karşı zorlanması, saldırı ve yetenek gücünden çok fazla hasar almasıyla ilişkilendirilmiştir. Bu nedenle, erken oyun aşamalarında hayatta kalabilmesi için dayanıklılığını artırmak için ayarlamalar yapılıyor.

Eşyalar

Oyuncular için ipuçlarını sadeleştirmeye çalışırken bazı bilgilerin ve sayaçların kaldırıldığı fark edildi. Geri bildirimler doğrultusunda bu bilgilerin ve sayaçların geri getirilmesine karar verildi. İpuçlarını iyileştirmenin hâlâ faydalı olduğuna inanılsa da bu değişikliklerin 14.2 Yaması’na yetiştirilemediği için bu yamada kaybolan bilgiler ve sayaçlar geri getiriliyor. Gelecekte daha fazla iyileştirme için çalışmalara devam edilecek.

Kan Şarkısı

Kan Şarkısı anlık hasara büyük ölçüde katkıda bulunuyor ve bu dengesizliği gidermek istiyoruz. Özellikle destek oyuncularının bu avantajdan yeterince faydalanmadığına inandığımız için Büyülükılıç’ın etkisini zayıflatıyoruz.

Deneysel Hexzırh

Deneysel Hexzırh, Doruk Sadağı içeren tarife rağmen hasar sağlamıyor. Bu nedenle Hexzırh’ı iyileştirmek için Ocakbağlı Baltası’nı tarife ekliyoruz. Böylece Ocakbağlı Baltası, Doruk Sadağı ve Coşku’nun üçünün de üçer efsanevi eşyaya geliştirilebilmesi sağlanıyor.

Donmuş Yürek

Donmuş Yürek’in fiyatının düşürüldüğü ve hatta çok ucuz hale getirildiği iddialarına karşılık, bu sefer fiyatını artırarak diğer zırh eşyalarına daha yakın bir seviyeye getiriyoruz.

UfukGetiren

Ufukgetiren, kullanıcı sayısı az olan ve diğer eşyalara kıyasla zayıf görünen bir hal aldı. Bu durumu düzeltmek için eşyayı daha erişilebilir ve güçlü hale getiriyoruz, aynı zamanda özelliğini de biraz güçlendiriyoruz.

Hayalet Dansçı

Hayalet Dansçı’nın tarifinde, Coşku’nun yer almasını yeniden sağlıyoruz.

Vadiyaran

Vadiyaran kullanıcıları genel olarak fazla güçlü ve bu eşya, Kayle, Singed ve Mordekaiser gibi şampiyonlar için özellikle etkili. Bu nedenle eşyanın Vadi’yi geçme maliyetini artırarak dengelemeyi amaçlıyoruz. Bu değişiklikle 3000 Altın seviyesindeki diğer seçeneklerin bu şampiyonlar için daha cazip hale gelmesini hedefliyoruz.

Çelik Mühür

Çelik Mühür’e küçük bir bedel düzenlemesi getirerek altın verimliliğini %100 yapmayı ve eşyanın alındığında daha tatmin edici hissettirmesini amaçlıyoruz.

Yıldırım Asası

Yıldırım Asası, oyundaki yüksek anlık hasarın önemli bir nedeni olarak öne çıkıyor ve yetenek gücü odaklı suikastçıların etkinliğini artırıyor. Değişikliklere rağmen hala güçlü olan bu eşyayı dengelemek için yetenek gücü oranını azaltıyoruz, ancak erken safhalardaki etkisini koruyoruz.

Hızkesen

Kan Şarkısı anlık hasara büyük ölçüde katkıda bulunuyor ve bu dengesizliği gidermek istiyoruz. Özellikle destek oyuncularının bu avantajdan yeterince faydalanmadığına inandığımız için Büyülükılıç’ın etkisini zayıflatıyoruz.

Ödül Düzenlemeleri

Kaybeden takımın bireysel ödüllerini azaltarak ödül sisteminde dengeyi sağlamayı amaçlıyoruz. Özellikle kaybeden takımdaki oyuncuların minyon keserek yüksek ödüllere ulaşmalarını önlemek istiyoruz. Ayrıca daha fazla altına sahip olan takımın avantajını artırmak için haritada daha fazla fırsat sunuyoruz. Bu kapsamda, kaybeden takımın şampiyonun ödülünün aşırı büyük olmasına gerek olmadığını düşünerek ödül altınının azaltılmasını planlıyoruz.

Oynanış Kalitesi İyileştirmeleri

Bu yama, küçük ve tek seferlik değişikliklerden oluşan bir dizi denge düzenlemesini içeriyor. Temel hedef, bu değişikliklerle desteklenmesi gereken şampiyonlara yardımcı olmak ve oyuncular için bazı mekanikleri daha anlaşılır ve tatmin edici hale getirmektir.

Bu yamada bir dizi şampiyon ve eşya üzerinde çeşitli değişiklikler yapıldı. Öne çıkan bazı değişiklikler şunlardır: Kayn artık Aery’i Çağır rünüyle pasifini tetiklemiyor, Rhaast’ın ultisi artık hedefi yoğunlaşma sırasında can yeniliyor, Taric’in E yeteneği artık hayalet etkisi sağlıyor, Rammus’un W yeteneği sona erdiğinde normal saldırı animasyonunu tamamlıyor, ve Evelynn artık ultisinin can eşiği altındaki rakipleri daha çabuk tespit ediyor. Bununla birlikte, bu değişiklikler arasında Yorick’in rün seçeneklerindeki değişiklikler ve Heimerdinger’ın Q ve R+Q taretlerinin niteliklerini güncelleme yeteneği de yer alıyor.

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

teknodiot.com'un şekilli nick aracını denediniz mi?

Uğur Aydemir

TeknoDiot'un Genel Yayın Yönetmeni, bilgisayar ve yazılım dillerine düşkün, grafik tasarımla uğraşan, aynı zamanda tam zamanlı olarak çalışan biri.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu