Valorant 2.01 yama notları oyuncular için yayınlandı. Oyuna 2.01 güncellemesi ile birlikte birçok yenilik ve güncellemeler gelmiş durumda.
Valorant Riot Games tarafından geliştirilip yayınlanan bir free-to-play çok oyunculu taktiksel birinci şahıs nişancı video oyunudur. İlk olarak Ekim 2019’da Project A kod adı altında yayınlanan oyun, 7 Nisan 2020’de sınırlı erişimle kapalı beta dönemine başladı ve ardından 2 Haziran 2020’de resmî olarak yayınlandı.
Valorant 2.01 yama notları listesine hemen aşağıdan erişebilirsiniz. Valorant’ta bir önceki yamadan sonra normalden daha hızlı bir yama gelmiş durumda. Bunu Split’i baştan sona elden geçirildiği ve Kontrol Uzmanları’yla ilgili düzenlemelerin devamı niteliğinde bir yama olarak görülebilir olduğu açıklandı.
Ayrıca sıklıkla talep edilen iki yeniliği de araya sıkıştırmış durumdalar. Özel karşılaşmaları Karşılaşma Geçmişi’nizde gizleme özelliği eklendi ve sıra kısıtlamalarına bir düzenleme geldi. İkinci yenilik sayesinde AFK kalmayı alışkanlık haline getirenleri cezalandırırken istemeden AFK kalanlara karşı daha affedici bir tutum sergilenecektir.
VALORANT 2.01 Yama Notları
Ajan Güncellemesi
Jett:
Duman Bulutu’nun duman süresi kısaldı: 7 > 4,5 saniye
2.0 Yaması’nın getirdiği Kontrol Uzmanı değişikliklerinin devamında Jett’in Duman Bulutu’na da bir el atmamız gerektiğini düşündük. 1.0 Yaması’nda Jett’in Duman Bulutu’nun dumanını 7 saniyeye çıkarmıştık (o zamanlar 4 saniyeydi) ve şimdi bu değişikliği kısmen geri çekiyoruz. Önceden yaptığımız değişikliğin sonucunda Jett, Kontrol Uzmanı karakterlerin yerine tercih edilmeye başlandı.
Ayrıca, nispeten agresif takımlar başka bir Kontrol Uzmanı’na ihtiyaç duymadan Jett’in Duman Bulutu’yla kolayca yer işgal edebiliyordu. Düellocuların daha çok destek odaklı ajanların yerini tutmasına sebep olan benzer durumları takip edecek ve ele almaya devam edeceğiz. Jett’in, kendi hızlı oyun tarzını destekleyecek geçici çatışma aralıkları oluşturmak için Duman Bulutu’nu kullanmasına engel olmamak önemli. Fakat Kontrol Uzmanı rolündeki ajanların takım odaklı görüş kısıtlaması yeteneklerini gereksiz kılmayacak kadar kısa olmalı.
Harita Güncellemesi
Split
Split güncellemesi; saldıranların haritadaki seçeneklerini geliştirmeyi, taktiksel köşelerin ve kuytu alanların derinliğini azaltmayı, geçit noktasının genişliğini arttırarak haritadaki belirli alanları ferahlatmayı amaçlıyor.
B Ana koridoru genişletildi.
Saldıranların bu alanda hareket etmesi biraz kolaylaştı. Artık savunanların saldıranları buradaki geçit noktasında sıkıştırması daha zor olacak. Kapının karşısındaki kutu hem saldıranların siper almasına hem de alana farklı bir açıdan bir şeyler atılabilmesine imkân tanıyacak.
B Ana’daki değişikliklere köşeye eklenen çöp yığını da dahil. Bu yığın sayesinde savunanlar dip köşe saklanamayacak. Yeni nesnenin üzerinde dururken B Ana’ya farklı bir açıdan bakılabilecek.
Spike yerleştirilen bölgenin sınırları büyütüldü.
Bu değişiklik, saldıranların yeni noktaya Spike yerleştirip onu B Ana’dan savunmasına olanak tanıyor. B Bölgesi’ne siperlik olarak eklenen yeni yığın, köşelerden daha iyi bir şekilde saklanabilmeyi sağlayacak. Ayrıca, B Ana’dan bakarken taktiksel köşenin dikey düzlemdeki avantajını ortadan kaldırıyor. Savunan Başlangıcı’na doğru daha güvenli ilerleyebilmek için bu köşenin derinliği azaltıldı.
Savunan Başlangıcı’nın yakınındaki bu cep kaldırılarak alanda daha güvenli ilerlemeye ortam sağlandı.
Havalandırma Odası girişi genişletildi.
Havalandırma’ya Orta’dan giriş yapıldığında taktiksel köşeden faydalanılmasını engellemek için Havalandırma Odası’na eğimli bir duvar yerleştirildi.
Yeni eklenen bu eğimli duvar, oyuncuları Orta’dan gelen duvar delici atışlardan da koruyacak.
Ramen/Yampiri Yengeç bölgesi sadeleştirildi.
Bu değişiklik sayesinde harita çok daha ferahlamış olmalı. Artık düşmanı buradan püskürterek alanı temizlerken yeteneklere eskisi kadar muhtaç olunmayacak.
Kanalizasyon’daki küçük odanın derinliği azaltılarak bu alanda ilerlemenin daha güvenli hale gelmesi sağlandı.
A Kule’nin kapı eşiği genişletildi ve böylece A Kulesi’ndeki savunucuların daha az güvende olması sağlandı. Bu değişiklik A Rampalar’ın kontrolünü ele geçirmeyi daha değerli kılacaktır.
Eğimli duvarın açısı düzenlendi.
Bu düzenleme, saldıranların arka köşeyi normalden biraz daha önce temizlemesine imkân tanıyor. Bu açı hâlâ A Kule’den görünmüyor fakat Kirişler’in üzerine çıkarsanız, bölgeye atlamadan bu noktayı temizleyebilirsiniz.
Ekranlar’ın yanındaki duvar derinliği değiştirildi. Böylece herhangi bir yetenek kullanmadan Ekranlar’dan çıkabileceksiniz.
Rekabet Güncellemeleri
- Özel karşılaşmaların sonuçlarını Karşılaşma Geçmişi’nde gizleme özelliği eklendi.
- Özellikle de profesyonel oyuncular olmak üzere büyük bir çoğunluğunuz, özel antrenmanlarınızın başkalarınca görünmemesi için özel karşılaşmaları Karşılaşma Geçmişi’nde gizleyebilme özelliği talep etmişti. Kafanız rahat antrenman yapmanızı istediğimiz için bu özelliği Challengers’dan önce araya sıkıştırdık.
Sosyal Güncellemeler
- Arkadaş Ekle düğmesi artık sadece takım arkadaşları için görünecek. Düşman oyuncuları ekleme seçeneği kaldırıldı.
- Gizlilik/yayıncı modu kullanan takım arkadaşlarının isminin yanında Arkadaş Ekle düğmesi çıkmayacak.
- Oyun sırasında ve oyun öncesinde AFK olma sonucunda ceza olarak verilen sıra kısıtlamaları değiştirildi.
- Bağlantı sorunları yaşayan oyuncuların sert bir şekilde cezalandırılmasını önlemeye çalışırken, kasten AFK kalanlara çok daha ciddi cezalar uygulamayı amaçlıyoruz.
- Bu düzenlemeyle birlikte belli bir tur sayısına kadar AFK’yı mazur göreceğiz fakat tekrarlanan/uzayan AFK kalma durumlarında çok daha ciddi sıra kısıtlamaları uygulayacağız.
Hata Güncellemeleri
- Kariyer sayfasında kademe yükselme ve kademe düşme işaretlerinin, oyuncu kademelerinin üstüne binmesine sebep olan hata giderildi.
- Oyun Sonu ekranında doğru kademe detayları yerine Radyant simgesi veya hata mesajı görünmesine sebep olan hata giderildi.
- Reyna’nın Kem Göz yeteneğinin haritada doğru şekilde görünmesine engel olan hata giderildi.
- Takım arkadaşının aldığı bir silah satıldığında kredilerin doğru şekilde iade edilmesine engel olan hata giderildi.
- Reddit’teki bu gönderiye ve daha önceki diğer gönderilere teşekkür ederiz!
- Ekran dışındaki flaş görsel efektinin yanlış görüntülenmesine sebep olan hata giderildi.
- Yakardöner sırasında öldürülünce Phoenix’in başlangıç noktasının kısa bir an için mini haritada görünür olmasına sebep olan hata giderildi.
- Gizli Gizli Adım kullanırken Omen’ın yeniden şekil alma animasyonunun gerçekten bulunduğu yerde görünmemesine sebep olan hata giderildi.
- Jett’in ileri atılırken imha etme sesini tetiklemesine sebep olan hata giderildi.
- Omen’ın ışınlanırken imha etme sesini tetiklemesine sebep olan hata giderildi.
- Yoru’nun Fake At ile çıkardığı kopyasının, öldükten sonra haritada kalmasına sebep olan hata giderildi.
- Raze’in Bombot’unun bazı duvarların içinden geçerek yerleştirilebilmesine sebep olan hata giderildi.
- Omen’ın Gölgelerin İçinden yeteneğini kullanırken silahını kuşanabilir olmasına olanak tanıyan hata giderildi.
- Doğanın Şifası’nın kullanıcı arayüzünde görünen sayı ibaresinin Skye o yeteneği kullandığı halde güncellenmemesine sebep olan hata giderildi.
- Bir oyuncu bir Brimstone Kuvvet Takviyesi biterken diğerine başladığında atış hızı çarpanının birikmesi hatası giderildi.
- Skye’ın, bulunduğu bölgeyi yanlış göstermesine sebep olan hata giderildi.