Pocketpair’in geliştiricileri, Palworld adlı video oyunuyla internet üzerinde rekorlar kırıyor ve milyonlarca eşzamanlı oyuncuyu bir araya getiriyor ancak bu oldukça maliyetli bir iş. Şirket, sunucuların bakımı için büyük miktarlarda harcama yapmak zorunda kalıyor. CEO Takuro Mizobe, sosyal medyada, Palworld’un sunucularının bakımının son derece pahalı bir zevk haline geldiğini açıkladı. Mizobe, sunucuların bakımının geliştirici ekibine etkileyici 70 milyon yen’e mal olduğunu belirtti ki bu yaklaşık 475.000 dolarlık bir karşılığa denk gelmektedir. Ayrıca, Mizobe, bu yüksek maliyetlerin geliştiriciyi yakın gelecekte iflas ettirebileceğini espriyle belirtti ancak aslında bunun çok az olası olduğunu ekledi.
Pocketpair’in projesi, 19 milyon kopya sattı (12 milyonu Steam’de ve 7 milyonu Xbox’ta), bu da projenin bu yılın en çok satan oyunu unvanı için rekabet etmesine olanak tanıyor. Bu yazının yazıldığı sırada satılan kopya sayısı 20 milyonu aşmış olabilir. Dolayısıyla, proje maliyetini göz önünde bulundurarak, oyun yalnızca Steam’deki satışlardan 200 milyon doların üzerinde bir gelir getirdi ve Xbox’tan da gelir elde ediyorlar, çünkü oyun orada Game Pass formatında sunuluyor, yani sadece bir satın alımla değil. Analistler, oyunun şu anda geliştiriciye toplamda yaklaşık 360 milyon dolar getirdiğine inanıyorlar, bu nedenle yılda 6 milyon dolar harcasa bile, bütçelerinin iflas etmemek için yeterli olduğunu düşünüyorlar.