NVIDIA’nın Oyuncular İçin Tam Ölçekleme Çözümleri

NVIDIA'nın Oyuncular İçin Tam Ölçekleme Çözümleri

Bugün, yeni Game Ready Sürücüsü ve DLSS’li 10 yeni oyunla birlikte NVIDIA, ölçeklendirme teknolojileri paketinde birkaç güncelleme yayınladı.

Güncellemeler, 15’ten fazla oyunda (Cyberpunk 2077, Doom Eternal ve diğerleri için yamalar dahil) halihazırda desteklenen yeni DLSS sürüm 2.3’e ve tüm oyunlarla çalışan NVIDIA Görüntü Ölçekleme (Image Scaling) algoritmasına yükseltmeyi içeriyor.

NVIDIA ayrıca herkese görüntü kalitesi analizi yapmak ve sonuçları karşılaştırmak için kolay bir yol sağlayan ICAT adlı yeni bir araç yayınladı.

DLSS Öğrenmeye ve Gelişmeye Devam Ediyor

NVIDIA DLSS artık 130’dan fazla oyun ve uygulamada en üst düzey görüntü kalitesi ve performansı sunuyor ve yakın zamanda piyasaya sürülen DLSS 2.3 SDK ile gelişmeye devam ediyor. DLSS 2.3, hareket, parçacık yeniden oluşturma, gölgelenme ve zamansal kararlılıkta nesne ayrıntısını iyileştirmek için hareket vektörlerini daha da akıllıca kullanıyor.

DLSS 2.3 ile birlikte piyasaya sürülen oyunların listesi:

DLSS, doğal çözünürlükle karşılaştırılabilir görüntü kalitesini korurken kare hızlarını artırmada benzersiz olan, yapay zeka tabanlı bir zamansal(temporal) süper çözünürlük teknolojisi olarak dikkat çekiyor.

Tüm Oyunlar İçin Mekansal Yükseltme

NVIDIA, iki yılı aşkın bir süredir NVIDIA Kontrol Panelinde NVIDIA Image Scaling adlı, oyun geliştirici entegrasyonuna gerek kalmadan tüm oyunlar için keskinleştirme ve yükseltme sağlayan, sürücü tabanlı bir uzamsal(spacial) yükseltici sunuyor. NVIDIA, yeni Kasım Game Ready Sürücüsüyle, ölçekleme ve keskinleştirme algoritmasında güncellemeler sunuyor ve aynı zamanda GeForce Experience aracılığıyla daha erişilebilir hale getiriyor.

Yeni algoritma, performansı artırmak için 4 yönlü ölçekleme ve uyarlanabilir keskinleştirme filtreleriyle 6 kademeli bir filtre kullanıyor. Görüntü tek geçişte keskinleşiyor ve ölçekleniyor.

Bu özelliğe hem NVIDIA Kontrol Panelinden hem de GeForce Experience’dan erişilebiliyor ve GeForce Experience’ın oyun içi arayüzünden ayarlanabilen oyun başına keskinleştirme ayarı içeriyor.

NVIDIA ayrıca, sınıfının en iyisi uzamsal ölçekleme ve keskinleştirme sağlayan ve tüm platformlardaki tüm GPU’larda çalışan açık kaynaklı bir SDK olarak NVIDIA Görüntü Ölçekleme algoritmasını piyasaya sürüyor. SDK, tüm geliştiricilerin oyunlarına entegre etmeleri için GitHub’da herkese açık durumda bulunuyor.

DLSS Kasım’da 10 Yeni Oyuna Geliyor

NVIDIA DLSS‘nin benimsenmesi, kullanımı kolay Unreal Engine eklentileri ve Unity’deki yerel destek sayesinde hızlanarak hızla büyüyor. Kasım ayında, aşağıdakiler dahil on yeni oyuna DLSS özelliği geliyor:

NVIDIA Görüntü Karşılaştırma ve Analiz Aracı (ICAT): Görüntü Kalitesi Analizini Kolaylaştırıyor

NVIDIA ayrıca herkesin oyun ekran görüntüleri ve videolarının A/B görüntü kalitesi karşılaştırmalarını yapmasını daha hızlı ve kolay hale getiren ICAT adlı yeni bir görüntü kalitesi karşılaştırma ve analiz aracı yayınlıyor.

NVIDIA ICAT, herkesin 4 adede kadar ekran görüntüsünü veya videoyu kaydırıcılar, yan yana ve piksel gözetleme yakınlaştırmalarıyla kolayca karşılaştırmasına olanak tanıyor. Kullanıcılar, karşılaştırmaları uzamsal ve zamansal olarak hizalayıp farklılıkları inceleyerek sonuçlarını çıkartabiliyor. ICAT GeForce.com‘dan ücretsiz olarak indirilebiliyor.

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Exit mobile version