NVIDIA bugün 27 Ocak 2019’da sona eren ve önceki yılın 2.91 milyar dolarından yüzde 24, önceki çeyrekte 3.18 milyar dolardan yüzde 31 azalan 2.21 milyar dolar olan dördüncü çeyrek için gelir elde ettiğini bildirdi.
Çeyrek dönem için seyreltilmiş hisse başına GAAP kazançları, bir önceki yıla göre 1.78 dolardan yüzde 48 düşüş ve önceki çeyrekte 1.97 dolardan yüzde 53 düşüşle 0.92 oldu. Seyreltilmiş hisse başına GAAP dışı kazanç, bir önceki çeyrekte bir önceki yıla göre 1.72 dolardan yüzde 53 düşerken ve bir önceki çeyrekte 1.84 dolardan yüzde 57 düşüşle 0.80 dolardı. 2019 mali yılında gelir, bir önceki yıla göre 9.71 milyar dolardan yüzde 21 artarak 11.72 milyar dolara ulaştı. Seyreltilmiş hisse başına GAAP kazancı, bir önceki yıla göre 4.82 dolardan yüzde 38 artarak 6.63 dolardı. Seyreltilmiş hisse başına GAAP dışı kazanç, bir önceki yıla göre 4.92 dolardan yüzde 35 artışla 6.64 dolara ulaştı.
NVIDIA’nın kurucusu ve CEO’su Jensen Huang, “Bu, harika bir yıl olana yakın bir çalkantılıydı” dedi. “Kripto sonrası fazla kanal envanterinin ve son zamanlarda kötüleşen son pazar koşullarının birleşimi hayal kırıklığı yaratan bir çeyreklik geçirdi. Bu gerilemeye rağmen, NVIDIA’nın temel konumu ve hizmet verdiğimiz pazarlar güçlü. Öncülük ettiğimiz hızlandırılmış bilgi işlem platformu, yapay zekâdan otonom araçlara ve robota kadar, dünyanın en önemli ve en hızlı büyüyen endüstrilerinden bazıları için merkezi bir konumda bulunuyor. büyüme devam ediyor dedi.”
2019 mali yılında NVIDIA, hissedarlarına 1.58 milyar dolarlık hisse geri alımları ve 371 milyon dolarlık üç aylık kar payları ile birleştirerek 1.95 milyar dolar geri döndü. 3 milyar dolar olan NVIDIA, 2020 mali yılının sonuna kadar hissedarlara geri dönmeyi planlıyor, 2019 mali yılının dördüncü çeyreğinde 700 milyon dolarlık hisse geri alımları tamamlandı. Şirket, 2020 mali yılı sonunda geri kalan 2,30 milyar doları iade etmeyi planlıyor. NVIDIA, 22.03.209 tarihinde hisse başına 0.16 dolarlık bir sonraki üç aylık nakit kar payını, 1 Mart 2019’daki tüm hissedarlara ödeyecek.
NVIDIA’nın 2020 mali yılının ilk çeyreğine bakışı şöyle:
Gelirlerin 2.20 milyar dolar artı veya eksi yüzde 2 olması bekleniyor. GAAP ve GAAP dışı brüt kar marjlarının sırasıyla yüzde 58,8 ve yüzde 59,0, artı veya eksi 50 baz puan olması beklenmektedir. GAAP ve GAAP dışı işletme giderlerinin sırasıyla yaklaşık 930 milyon dolar ve 755 milyon dolar olması bekleniyor. GAAP ve GAAP dışı diğer gelir ve giderlerin yaklaşık 20 milyon dolar gelir olması beklenmektedir.
GAAP ve GAAP dışı vergi oranlarının, ayrık kalemler hariç, hem yüzde 10, hem de eksi yüzde 1 olması beklenmektedir. GAAP ayrık kalemleri arasında, çeyrek bazda değişkenlik sağlaması beklenen stok bazlı tazminatla ilgili fazla vergi avantajları veya eksiklikleri bulunmaktadır. 2020 mali yılında, gelirin hafif düşmesi beklenmektedir. Üçüncü çeyreğin sonundan bu yana, NVIDIA bu alanlarda ilerleme kaydetmiştir: NVIDIA T4 GPU’nun ABD, Avrupa, Brezilya, Hindistan, Japonya ve Singapur’da kullanılabilir olmasıyla Google Cloud Platform’da herkese açık beta sürümünde başlatıldığını duyurdu. Sektörün ilk hedef AI kıyaslama kümesi olan MLPerf’in piyasaya sürülmesiyle AI performansında altı rekor kırdı. Google’la, NVIDIA’nın RAPIDS GPU hızlandırmalı veri bilimi kütüphanelerinin, hiper ölçekli veri merkezlerinde makine öğrenimi iş yüklerini dağıtmak ve yönetmek için Kubernetes tabanlı bir platform olan Kubeflow Pipelines ile entegrasyonunu duyurdu. GeForce RTX 2060 GPU’yu piyasaya sunarak, on milyonlarca oyuncuya ulaşan ışın izleme ve AI ile geliştirilmiş olağanüstü performans ve grafikler ortaya koydu.
NVIDIA GeForce RTX GPU’lar tarafından desteklenen 100’den fazla konfigürasyonda 40’tan fazla yeni oyun dizüstü bilgisayarı piyasaya sürdü. NVIDIA tarafından test edilmiş ve sürücü tarafından optimize edilmiş G-SYNC uyumlu monitörlerle G-SYNC ekosistemini genişletti. İlk gerçek zamanlı ışın izleme oyunu olan Battlefield V’nin DLSS AI süper örnekleme teknolojisini ekleyeceğini açıkladı; merakla beklenen oyun Marşı DLSS ile bütünleşecek; ve Çin’in en popüler MMO oyunlarından biri olan Justice’in ışın izleme ve DLSS’yi katacağı.
Milyonlarca orta ölçekli iş istasyonu kullanıcısına gerçek zamanlı ışın izleme özelliği getiren Quadro RTX 4000’i tanıttı. NVIDIA CUDA ile hızlandırılmış REDCODE RAW, SD Dijital Kod Çözücüsü ile işbirliği yaparak, geliştiricilerin ve stüdyoların ek video işlemcisi gerekmeden 8K videoyu gerçek zamanlı olarak düzenlemesini sağladı.
Otomotiv
Dünyanın ilk ticari olarak piyasaya sunulan Level 2+ otomatik sürüş sistemi olan NVIDIA DRIVE AutoPilot’u, Tier 1 tedarikçileri Continental ve ZF ile 2020’de NVIDIA DRIVE’ı temel alan Level 2+ çözümlerinin mevcut olduğunu açıkladı. Mercedes-Benz ile otomobil üreticisinin yeni nesil araçları için merkezi bir bilgisayar mimarisi yaratacağını ve yazılım tanımlı AI araçları olmalarını sağlayacağını duyurdu.
Yeni nesil otonom makinelerin üretilmesine yardımcı olmak için 32 TOPS sağlayan, avuç içi büyüklüğündeki bir modül olan NVIDIA Jetson AGX Xavier piyasaya sürüldü. AI ve Robotik Araştırma Laboratuvarı’nı Seattle’da açtı.