League Of Legends 14.1 Yama Notları Yayınlandı

2024 Sezonu’na hoş geldiniz! League of Legends‘ta birinci mevsim başlıyor ve kapsamlı bir oynanış güncellemesi getiriliyor. Bu güncelleme, Hiçlik Kurtçukları, Hiçlik Keneleri, Hiçlikdoğan canavarları ve üç farklı Baron Nashor biçimini içeriyor. Ayrıca, harita değişiklikleri, 100’ün üstünde eşya değişikliği, yeni eşyalar, Hwei güçlendirmesi, dinamik müzik, yeni görevler, ve YUMRUK SELAMLARI gibi birçok yeni özellik ekleniyor. Bu yama, oyunculara heyecan verici bir deneyim sunmayı amaçlıyor.

Yamada Öne Çıkanlar

2024 Dereceli Sezonu’nun ilk mevsimi, LA1 ve NA1 sunucuları dışında, 10 Ocak 2024 saat 12.00’de başlayacak. Dereceli sıraların kapanmasıyla ilgili detaylar ise önceki yama notlarında bulunabilir.

Hiçlik Temalı Oynanış Değişiklikleri

Geçtiğimiz yıl, Hiçlik değişikliklerini içeren bir geliştirici yazısı yayınlandı. Değişiklikler arasında Kediler, Vadi Mekaları ve Yeni Baron bulunmaktadır. Yazı, değişikliklerin son hallerini ve Vadi’nin Alameti’nin kaderini belirlemek için 11 kedinin güçlerini birleştirmesi fikrini ele almaktadır.

Oyunun 5. dakikasında ortaya çıkan Hiçlik Kurtçukları, her 12 saniyede bir 4 Hiçlik Kenesi çağırır. Bu kurtçuklar her oyunda bir kez yeniden çıkabilir, ancak her birinin 4 dakikalık bireysel bir dirilme süresi vardır. Kesilen Hiçlik Kurtçukları, yakınlarındaki diğerlerine kalkan sağlar ve oyuncuya ve takım arkadaşlarına Hiçlik’in Açlığı yükü kazandırır. Bu güçlendirme, tetiklenme harici saldırıların binalara ek gerçek hasar vermesini sağlar. Takımın 5 yüke ulaştığında kule saldırılarına destek olmak için bir Hiçlik Kenesi çağrılabilir, 6 yüke ulaşıldığında ise çağrılan Hiçlik Kenesi sayısı 2’ye çıkar. Hiçlik Kurtçukları, 13:45 dakika geçtikten sonra Vadi’nin Alameti’ne yer açmak için yok olur. Destansı alt etme ödüllerini kazanmak için her grup kesilen ilk Hiçlik Kurtçuklarına katkıda bulunmak önemlidir.

YENİLENEN VADİ’NİN ALAMETİ

Vadi’nin Alameti’nin çağrılmasıyla ilgili önemli noktalar şunlardır: Oyuncular, Kabuklu’yu sağ tıklayarak Alamet’e binip yönlendirebilirler. Alamet, hücum yükü kazanır ve kule yıkılınca ek yük alır. Hücum, belirli bir süre içinde ve artan hareket hızıyla gerçekleşir, kuleye çarptığında sona erer. Rakiplere temasında hasar verir ve hava uçurur. Yapıya doğru sürülmesi ek hasar, Hiçlik Kenesi çağrısı ve geçici kalkan sağlar. Alamet, Baron’un Dehşeti’ne sahiptir ve Alamet’in Gözü kullanılarak Güçlendirilmiş Dönüş tetiklenebilir. Süresi biten Alamet’in Gözü otomatik kullanılır, katledilirse başlangıç platformunda belirir ve kazandığı altını şampiyonu kesenlere dağıtır.

HİÇLİKDOĞAN GÖZCÜ, KORKABUK VE… YAMPİRİ YENGEÇ?

Sezgi Sorgucu mavi güçlendirmesi 5/10/15/20 yetenek hızından 10 yetenek hızına düşürüldü. Közden Sorguç kırmızı güçlendirmesi ise 1/4/6/11. seviyelerde %0,5/1/3/5 azami can yenilenmesinden 1/4/6. seviyelerde %0,5/1/3 azami can yenilenmesine indirildi. Bu güçlendirmeler, Hiçlikdoğan olduklarında güçlendirmeyi kazananı öldüren rakibe aktarılmaz. Bu önlem, herkesin sürekli güçlendirmelere sahip olmasından kaynaklanacak karışıklıkları önlemek içindir.

BARON NASHOR

Avcı Baron, yakınındaki rakiplerine yıldırım çağırarak %15’lik can kaybına neden olur. Kadim Göz Baron, görüş mesafesi içindeki en uzak iki rakibe doğru yarıklar oluşturur, ilk isabet 150 Büyü Hasarı ve sonraki isabetler 50 Hasar verir. Hükümran Baron ise uzanarak koni şeklindeki bir alandaki rakipleri çeker ve 75 Büyü Hasarı verir.

Baron çatışmasının görsel ve oynanış yenilemelerine rağmen temelde aynı kaldığı belirtiliyor. Oyuncuların zaman içinde Baron’u kesme stratejilerini çözdükleri ve çatışmanın eskisi kadar eğlenceli olmadığı vurgulanıyor. Değişiklikle birlikte oyundaki çeşitliliğin artması bekleniyor, bu nedenle her oyunda Baron çukurunu nasıl kullanılacağını planlamak önemli hale geliyor.

Yüzey Şekli Değişiklikleri

Üst Koridor

Üst koridorda oyuncuların harita üzerinde daha fazla etki sahibi olma isteği ve üst koridorun diğer rollerden daha az etkilendiği durum, birçok oyuncuya göre ormancının etkisine bağlıdır. Teke tek savaşlarda üst koridorun erken safhalarda etkileyebilme potansiyeli azaltılırken, üst koridor çalısı kontrolü daha önemli hale getiriliyor. Vadi’nin Alameti’nin erken safhalarda serbest bırakılmasının üst koridor deneyimini olumsuz etkilemesi üzerine çıkışını erteleyerek, üst koridor oyuncularının harita hedeflerinde daha etkili olmaları hedefleniyor. Hiçlik Kurtçukları, üst koridor oyuncularına daha güvenli bir koridor sunmayı amaçlayarak koridorun takım galibiyeti için daha önemli olmasını sağlayacak.

Orta Koridor

Orta koridorda yapılan değişikliklerin temel amacı, bu koridoru daha güvenli hale getirerek hareketsiz büyücü şampiyonlara uygun bir ortam sağlamaktır. Hedef, suikastçıları değil, ormancılarla başa çıkmakta zorlanan büyücüler için daha elverişli bir orta koridor yaratmaktır. Ayrıca, haritada dolaşan şampiyonlara daha güvenli yollar sunularak riskleri azaltmayı amaçlamaktadır. Bu değişikliklerle orta koridorun geniş bir şampiyon yelpazesine uygun olmasını hedeflenirken, hiçbir şampiyonun rolünden çıkarılmasını önlemek ve dengelemelerle aktif karar verebilen büyücülerin avantajını sürdürmeyi planlamaktadır.

Alt Koridor

Alt koridor, çalı konumlarını dengeleyerek kırmızı ormandan geçen yeni bir baskın yoluna ve alt koridor deneyiminde artan baskınlara sahne olacak. Bu değişiklik, alt koridorun kırmızı tarafını daha savunmasız hale getirirken, ejder çukurunun etkisi azaldı. Nehir çalısının merkezinin kontrolü artık daha önemli hale geldi, ancak totem olmadan çalı kullanımı zorlaştı. Yapılan değişikliklerle alt koridorun beklenmedik baskınlardan korunması amaçlanıyor.

Orman

Ormanın geometrisinde yapılan düzenlemeler, koridor değişikliklerini desteklemeyi ve ejder ile Baron savaşlarını daha çeşitli hale getirmeyi amaçlıyor. Yapılan değişikliklerle, canavar savaşlarına ulaşmak artık tek bir geçit noktasına odaklanmak yerine çatışmaların birden fazla geçit noktasına yayılmasını hedefliyorlar. Aynı zamanda, her iki takımın da güvenli ikincil yolları olacak, bu da haritada gezinmeyi kolaylaştıracak. Bu düzenlemelerin ormancıların erken safha baskınlarını zorlaştırmayı ama oyun üzerindeki etkilerini tamamen ortadan kaldırmamayı amaçladığı belirtiliyor.

Yakında Gelecek Kostüm ve Renkler

Ejder Hâkimi Rakan
Ejder Hâkimi Fiora
Ejder Hâkimi Vayne
Prestij Ejder Hâkimi Rakan
Ejder Hâkimi Kassadin
Guqin Sona
Yeşim Ejder Wukong
Ejder Yumruk Lee Sin
Ejderbıçak Talon
Ejderkanat Corki
Ejder Hâkimi Vayne
Ejder Hâkimi Fiora
Ejder Hâkimi Rakan
Ejder Hâkimi Kassadin

Yaşam Kalitesi Değişiklikleri ve Giderilen Hatalar

Yaşam kalitesi değişiklikleri kapsamında, Ziynet totemlerinin görsel efektleri kontrol totemleriyle uyumlu hale getirildi. Oyun içi hatalar giderildi, örneğin Mordekaiser‘in R’si artık Akali’nin yeteneklerini boyuta taşımıyor. Ayrıca, çeşitli şampiyonlara yönelik yetenek ayarlamaları yapıldı, örneğin Qiyana’nın R’si ve Neeko’nun R’si üzerinde değişiklikler yapıldı. Giderilen hatalar arasında Kog’Maw’ın W’sunun güçlendirmesi sona erdiğinde normal saldırıların iptal olmaması ve Janna’nın takım arkadaşlarının Janna öldüğünde dahi pasifinden hareket hızı alamamasına dair düzeltmeler bulunuyor. Kozmetik içerik hataları da ele alındı, Fiora’nın çeşitli kostümlerinin görsel uyumluluğu güncellendi.

Detaylı yama notları bilgisi için buraya tıklayın.

Ne Düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
Exit mobile version