Monitörlerde GTG ve MPRT nedir?

BgrNoyan

Admin
Monitörlerde GTG (Gray to Gray) ve MPRT (Moving Picture Response Time), ekranın tepki sürelerini ölçen iki farklı terimdir. Bu terimler, özellikle oyuncu monitörlerinde performansın önemli göstergeleridir. İşte her ikisinin açıklamaları:

GTG nedir?​

  • Tanım: GTG, monitörün piksel renklerinin bir gri tonundan başka bir gri tonuna geçiş süresini ifade eder. Yani, bir pikselin gri bir tonundan başka bir gri tonuna ne kadar hızlı geçebileceğini ölçer.
  • Önem: Bu, monitörün daha hızlı hareket eden görüntülerde bulanıklığı (motion blur) ne kadar iyi önleyebileceğiyle ilişkilidir. Genelde 1 ms veya 2 ms GTG süreleri, oyun monitörleri için ideal kabul edilir.
  • Kullanım: Bu terim genellikle monitörlerin hızlı yanıt verme yeteneğini ve oyun deneyimi için ne kadar uygun olduklarını göstermek için kullanılır.

MPRT nedir?​

  • Tanım: MPRT, hareketli görüntülerin ekranda ne kadar net göründüğünü belirlemek için kullanılan bir ölçümdür. Yani, monitörün hareketli bir görüntüyü göstermek için geçen süresidir. Genellikle "hareketli resim yanıt süresi" olarak adlandırılır.
  • Önem: MPRT, özellikle hareketli nesnelerin bulanıklaşma (motion blur) miktarını belirler. Daha düşük MPRT süreleri, daha net hareketli görüntüler anlamına gelir.
  • Kullanım: MPRT, ekran yenileme hızı (refresh rate) ile de doğrudan ilişkilidir. Daha yüksek yenileme hızları (örneğin 144Hz veya 240Hz) genellikle daha düşük MPRT'lere yol açar, bu da daha akıcı ve net görüntüler sağlar.

  • GTG daha çok pikselin gri tonları arasında geçiş hızını ölçerken, MPRT hareketli görüntülerin netliğini ve bulanıklığını ölçer.
  • Her ikisi de oyun ve hızlı hareketli görüntüler için önemlidir, ancak MPRT genellikle görüntülerin akıcılığına ve netliğine daha fazla etki eder.

Eğer bir monitörde hem düşük GTG hem de düşük MPRT süreleri varsa, bu genellikle daha akıcı ve net bir oyun deneyimi sağlar.
 
Geri
Üst